18 mai 2015

Zburatorii - de Valentin Tulea

Alegerea unui subiect diferit fata de cele pe care le abordez in mod obisnuit cred ca ma ajuta in dezvoltarea stilului de fotografiere. Reprezinta o modalitate de crestere a capacitatii mele de reactie in fata unor provocari cu caracter de noutate.

 

Odata aleasa tema proiectului – in cazul nostru cea de-a IV-a editie a Salonului Calului, organizata de clubul de echitatie Equestria –, urmeaza o documentare unde analizez imaginile realizate cu alte ocazii de catre alti fotografi. Evit sa memorez cadrele pentru a nu ma influenta atunci cand fotografiez, dar retin acele elemente care altereaza produsul final si incerc sa gasesc solutii adecvate pentru eliminarea efectelor nedorite. Un alt fel de documentare are ca scop cunoasterea cat mai buna a subiectului pentru a afla care sunt eventualele restrictii si lucruri de evitat. Prezenta fotografului trebuie sa nu fie sursa unor evenimente perturbatoare, iar acesta si echipamentul sau nu trebuie sa fie in pericol.

 

In cazul de fata, o problema majora pe care am vazut-o in imaginile studiate a fost lumina dura de la amiaza care, coroborata cu casca jocheului, avea ca rezultat umbre intunecate pe fata calaretului. Avand in vedere ca intervalul de desfasurare a competitiei era stabilit intre orele 9.00-19.00, m-am asteptat sa fie aceleasi conditii, fara sa am posibilitatea sa raman in locatie pana cand lumina devine optima sau sa influentez iluminarea. Solutia pe care am ales-o a fost sa fotografiez intre 12.00-16.00 avand un unghi intre 45-90 de grade fata de directia de deplasare a calului, iar dupa ora 16 am ales unghiuri intre 0-45 grade. Acest lucru s-a intamplat atunci cand am fotografiat de la nivelul solului. Familiarizandu-ma cu competitia am observat ca, dupa saritura, sau la sfarsitul ei, calaretul priveste spre urmatorul obstacol. Cunoscand traseul, am putut realiza o predictibilitate a miscarilor calaretului si am realizat cateva imagini fara umbre, nerespectand regula mentionata mai sus, dar alegandu-mi locuri in care calaretul privea in directia de unde vedea lumina.

 

Chiar daca baza clubului Equestria este senzationala chiar si pentru un neofit, imprejurimile nu sunt impresionante. Tribunele nu sunt atat de inalte incat sa acopere stalpii de inalta tensiune, unele obstacole din traseu pot avea in planul indepartat masinile din parcare, iar intre terenul de concurs si cladirile din jur pot exista diferente mari de iluminare astfel incat unele imagini pot avea un fundal inchis la culoare. Avand in vedere aceste lucruri, am optat pentru o profunzime de camp mica facand ca elementele din fundal sa se estompeze, asumandu-mi insa efectele nedorite legate de erorile de focus. O alta solutie a fost alegerea unui punct de statie aflat la o inaltime de 6-7 m fata de sol si o incadratura cat mai stransa. In acest caz, erorile au fost legate de incadrarea optima a subiectului.

 

Toate aceste precautii au impus utilizarea unor distante focale mari. De aceea, am folosit Nikon AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR si Nikon AF-S NIKKOR 200-400mm f/4G ED VR. Le-am utilizat impreuna cu un Nikon D4s si, avand in vedere faptul ca obiectivele sunt destul de grele, am folosit un trepied cu cap bila. Acesta din urma mi-a asigurat o miscare rapida pe cele 3 axe, dar si o blocare/deblocare rapida. Focus Area Group l-am folosit in modul continuu si consider ca a fost o alegere comoda, avand in vedere ca subiectul ocupa destul de mult din imagine in majoritatea cazurilor. Atunci cand punctul de statie a fost la inaltime a fost mult mai usor de urmarit subiectul aflat in miscare iar focus-ul nu a avut erori.

 

La nivelul solului lucrurile au stat diferit, in timpul urmaririi subiectului in miscare intercalandu-se alte obiecte, erorile de focus au fost mai multe. Nikon AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR mi-a asigurat fotografierea subiectului la o distanta mai mare si o profunzime de camp mai mica si il consider adecvat pentru realizarea unor imagini pentru prezentarea evenimentului. Acesta permite unghiuri de fotografiere proprii distantei focale de 600 mm. In cazul in care se doreste obtinerea mai multor imagini cu fiecare participant, Nikon AF-S NIKKOR 200-400mm f/4G ED VR este alegerea corecta deoarece distanta focala variabila permite abordarea unei zone mai mari de fotografiere si o mobilitate in urmarirea subiectului aflat in miscare.

 

Abordarea ocazionala a acestui subiect mi-a permis sa cunosc doar lucrurile de suprafata, usor accesibile, fara sa patrund in zonele dedicate pasionatilor, sportivilor si apropiatilor acestui sport fascinant. Cu siguranta, intelegerea acestor zone ajuta un fotograf sa obtina imagini mai bune. Pentru a ma bucura si altfel de spectacolul la care am luat parte, de grandoarea cailor, maiestria jocheilor si echilibrul existent intre cei doi parteneri, am avut momente in care nu am fotografiat, i-am admirat doar, si, de ce sa nu recunosc, i-am invidiat pentru arta de a impleti atat de armonios forta bruta cu delicatetea, si pentru modul in care cuplul calaret-cal a devenit un intreg.

 

 














 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

valentin tulea, nikon d4s, salonul calului, editia a iv-a, clubul equestria, teste obiective, nikon af-s nikkor 600mm f/4g ed vr, nikon af-s nikkor 200-400mm f/4g ed vr



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

 
 
Articole similare |
Articole recente
Trebuie sa recunosc ca nu am fost niciodata incantat de modelele intermediare la nici o gama de produse, de la masini la telefoane mobile. Cu toate acestea eram extrem de curios sa vad ce noutati a pregatit Nikon la modelul D4S.Cu putin inainte de...
citeste tot
Calin Stan de la Clubul Foto a fotografiat spectacolul aviatic de la BIAS 2014 cu varful de gama Nikon D4S si teleobiectivul profesional NIKKOR AF-S 400mm f/2.8G ED."Am ajuns pe Aeroportul Baneasa la ora 9 dimineata si am plecat la orele 22, timp in...
citeste tot
Am primit aparatul, iar primul meu drum a fost la Copac, cel de la care cer ajutor cand ma simt depasit. Am ajuns noaptea, motiv pentru care aparatul a fost supus celor mai dure si incorecte teste de incercare a comportamentului la intensitate mica...
citeste tot
Atunci cand testez un nou produs, nu-mi doresc sa confirm sau sa infirm concluzii care s-au scris deja pe site-urile de specialitate cu notorietate in randurile utilizatorilor de tehnica fotografica, ci incerc sa identific caracteristici tehnice care...
citeste tot
Nikon a anuntat astazi ca patru din produsele sale au primit prestigioasele premii TIPA 2014 (Technical Image Press Association), distinctii ce se alatura celor 3 premii red dot castigate in aprilie pentru Nikon Df, Nikon D5300 si binoclul ACULON...
citeste tot
04 aprilie 2014
Dance Masters 2014
Am invatat ca un fotograf nu poate sa realizeze orice gen de fotografie cu aceeasi usurinta si cu aceeasi performanta. Ocazional, atunci cand ies din zona de confort - reprezentata de fotografia de nunta - frecventez site-urile fotografilor cu...
citeste tot
Va invitam duminica, 13 aprilie, la o noua intalnire a nikonistilor cu tema "Fotografiaza rasaritul la mare", care va avea loc pe Faleza din Constanta. Invitat special este fotograful Vladimir Briscariu (www.fotopro.ro), care ne va spune mai multe...
citeste tot
In miez de aprilie, intr-un timp in care fotografii de eveniment incheie bilantul anului ce a trecut si incep sa adune primele roade ale acestui an, va invitam la un workshop dedicat fotografiei de nunta sustinut de catre Marian Sterea....
citeste tot
Bucuresti,  25 februarie 2014 – SKIN, unic importator Nikon in Romania, anunta astazi modelul Nikon D4S, noul varf de gama FX si primul aparat DSLR din lume care atinge ISO 409.600. Impreuna cu el, Nikon anunta si Capture NX-D (versiunea...
citeste tot
Nu stiu exact care este momentul in care am devenit fotograf: cand mi-am cumparat primul aparat, cand am realizat prima fotografie care a contat pentru mine, cand am reusit sa strang mai multe imagini intr-un portofoliu. Dar, imi amintesc ziua in...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2020. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.