30 mai 2014

Review Nikon D4S - de Mircea Bezergheanu

Am primit aparatul, iar primul meu drum a fost la Copac, cel de la care cer ajutor cand ma simt depasit. Am ajuns noaptea, motiv pentru care aparatul a fost supus celor mai dure si incorecte teste de incercare a comportamentului la intensitate mica de lumina. Astfel am inceput testarile de ISO total diferit de metoda clasica, aceea in studio cu lumina controlata, fara subexpuneri care ar compromite rezultatele.

Am ales sa fac subexpuneri, iar testul ISO l-am realizat cu valori ale timpului de expunere de ordinul secundelor. Astfel, pot afirma ca mai rau de atat nu se poate dezavantaja aparatul, intr-o comparatie cu un model concurent. Dar nu ma interesa o comparatie anume, ma interesa cum ar iesi cadrele in situatiile in care eu chiar fotografiez.



 Primul cadru, expunere de peste 1,5 ore




 Apoi testarea ISO, noaptea, la toate valorile de sensibilitate



-100 ISO



- 200 ISO



- 400 ISO



- 800 ISO



- 1600 ISO



- 3200 ISO



- 6400 ISO



-12800 ISO



- 25600ISO



- 51200 ISO



- 102400 ISO



- 204800 ISO



- 409600 ISO


Material video filmat integral cu Nikon D4S



De remarcat detaliile crengutelor copacului, pastrate si la valori extrem de ridicate, ceea ce-mi spune ca o filtrare judicioasa a zgomotului va duce la realizarea unor fotografii bune la valori ISO extreme. Fotografiile la rez maxima pot fi descarcate de pe site-ul meu, pentru evaluarea la marire la 100%

Voi mai atasa cateva fotografii realizate noaptea, cu timpi de expunere de pana la 30 sec si valori iso intre 3200 si 12800


- ISO 3200


- ISO 6400


- ISO 12800

Am remarcat pastrarea culorilor si a detaliilor la acelasi cadru realizat cu ISO 3200 precum si la ISO 12800. 


- ISO 3200



- ISO 6400


Am trecut la testarea ziua, dar pe timp de ploaie, la umbra, cu lumina foarte slaba, acea lumina care nu reda culorile, sau lumina gri. Am fost inpresionat, rezultatele vorbind de la sine mai jos.


ISO 3200


ISO 2800

Apoi am trecut la interior, iluminat fluorescent, scene cu dinamica extrema, miscarile subiectului fortand ridicarea expunerii la valori tot mai mari, punand la grea incercare si sitemul de Autofocus. Am folosit Group Area AF iar rezultatele m-au impresionat, chiar daca eram obisnuit cu un sistem de AF extrem de performant, cum este cel de la Nikon D4.


- ISO 20.000


 - ISO 31.000


 De remarcat balansul de alb si saturatia culorilor. Chiar daca urcam sensibilitatea la valori enorme, cum ar fi 100,000 ISO, aveam in continuare tonuri de culoare chiar si in zonele umbrite. Se pare ca inginerii de la Nikon chiar si-au facut treaba, iar acolo unde nimeni nu se mai astepta la cresteri semnificative au reusit sa ofere un plus de performanta ce va fi apreciat cu adevarat de cei care sunt nevoiti sa folosesca aceasta unealta pana aproape de limitele ei. Eu am fost impresionat. Zgomotul din imagini este atat de fin si de usor de indepartat, incat e o adevarata incantare sa vezi ca la ISO 25.000 ai cadre pe care le scoteai inainte la 6400 cu mult stres.

Voi ramane la scene care necesita plaja dinamica extrema, pe care, nu cu mult timp in urma, le puteam realiza doar cu expuneri multiple, folosind tehnica HDR. Aici am folosit doar capacitatea senzorului de a pastra detaliile atat in zonele luminoase cat si in umbrele profunde.




Este foarte relaxant sa stii ca zonele negre de pe afisajul aparatului, atunci cand fotografiezi scene cum sunt cele de mai sus, vor releva detalii surprinzatoare la o editare extrem de simpla, lasandu-mi loc pentru manevre  surprinzatoare in domeniul expunerilor. Folosind si funtia de Active D-Lighting pot realiza cadre la care as fi avut nevoie de multe manevre in editarea ulterioara a fotografiilor, manevre posibile doar pe fisiere NEF, deoarece flexibilitatea fisierelor JPG nu permite fortarea expunerii pe o plaja larga. Astfel, se poate trage direct JPG, cu rezultate demne de specialist in editare foto.

Legenda cum ca funtia Active D-Lighting produce o alterare grava a calitatii este falsa, fiind putine situatii in care Active D-Lighting, folosit incorect, poate degrada evident calitatea fotografiei.

Am trecut si la reproducerea tonurilor pielii, in cele mai variate si dificile situatii, deoarece in lumina buna cam toate aparatele din ziua de azi se descurca onorabil, dar sunt situatii in care apar probleme de iluminare, ce compromit iremediabil culorile si detaliile din fotografiile noastre. Sa fotografiezi un portret intr-o lumina extrem de dura, avand personajele in contralumina, poate deveni o misiune imposibila, aici combinatia fotograf-performanta aparat fiind hotaratoare. Chiar daca eu, fotograful, stiu cum sa abordez subiectul, trebuie totusi sa ma bazez pe capacitatea tehnica a aparatului. Astfel, scene la care era de neinchipuit sa fotografiezi fara lumini ajutatoare, blende, asistenti, au devenit abordabile cu acest aparat care ridica stafeta mai sus decat a facut-o Nikon D4. Un fotoreporter pus in situatia de a fotografia o actiune fulgeratoare, ce nu permite fandari artistice, va aprecia clar capacitatea aparatului de a reproduce bine scena la care alt aparat ar fi cerut un camion de accesorii pentru iluminare.







Am trecut la fotografie de Wild Life, acolo unde ultimul element pe care poti sa-l controlezi este lumina, iar sistemul de Autofocus precum si cel de expunere sunt duse la limitele constructive. Aici, orice eroare va compromite total munca fotografului. Scenele fotografiate contin subiecte imprevizibile, care se deplaseaza foarte rapid intr-un decor ce se poate schimba instantaneu de la fundal mai intunecat, atunci cand o pasare zboara intre tufisuri, pana la fundal extrem de luminos, atunci cand pasarea in zbor iese dintre tufisuri si se inalta pe un cer plin de nori albi, stralucitori. Compensarile de expunere la o asemenea viteza de schimbare a fundalului sunt imposibile, trebuie sa te bazezi doar pe capacitatea aparatului de a rezolva situatia de expunere, tu fiind deja ocupat cu mentinerea subiectului in vizor, in zona punctelor de focus.












mircea bezergheanu, nps, nikon d4s



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

 
 
Articole similare |
Articole recente
Ambasadorul Nikon Mircea Bezergheanu organizeaza in aceasta toamna 2 ture si un seminar foto: 1. Seminar foto Bucuresti, 24-25 septembrie 2016 2. Tura foto in Apuseni, 13-16 octombrie 2016 3. Tura foto In Tenerife, 25 octombrie - 2 noiembrie 2016...
citeste tot
In cele ce urmeaza va prezentam mult asteptatul review al varfului de gama DX, Nikon D500, realizat de ambasadorul Nikon Mircea Bezergheanu. Mircea a testat aparatul timp ce cateva luni, in conditii foarte diverse, pentru a veni cu informatii bine...
citeste tot
Trebuie sa recunosc ca nu am fost niciodata incantat de modelele intermediare la nici o gama de produse, de la masini la telefoane mobile. Cu toate acestea eram extrem de curios sa vad ce noutati a pregatit Nikon la modelul D4S.Cu putin inainte de...
citeste tot
Mircea Bezergheanu este unul dintre fotografii romani care s-au remarcat atat in tara, cat si in strainatate. Desi a lucrat cu mai multe stiluri fotografice, in ultimii ani s-a ocupat mai ales de fotografia wildlife si de portretistica in lumina...
citeste tot
Plecand de la  o idee preconceputa ca nimic nu ma mai poate surprinde dupa capitolul Nikon D800, pot spune ca Nikon D600 este aparatul pe care l-am tinut cel mai mult timp in teste. Imediat dupa ce am pus mana pe aparat, am gasit un element de...
citeste tot
Am reusit sa adun material pentru o prezentare ampla a ultimului model de camera foto de pe piata: Nikon D800.  Lansarea a surprins, provocand un adevarat cutremur in lumea fotografilor. Asta deoarece modelul ataca o reduta aparata de preturi...
citeste tot
Dupa Nikon D4, Mircea Bezergheanu a incercat de curand si Nikon D800, aparatul DSLR  FX in format 35mm cu cea mai mare rezolutie din lume. Pana la aparitia unui test complet, puteti sa va faceti o idee despre ce inseamna 36,3 megapixeli in...
citeste tot
Binecunoscutul fotograf Mircea Bezergheanu a realizat primul review-ul din Romania al lui Nikon D4, cel mai performant DSLR din lume. Pe langa testele clasice de zgomot de imagine si cele mai putin clasice de interval dinamic, acesta face o...
citeste tot
Cunoscutul fotograf si nikonist Mircea Bezergheanu a anuntat de curand pe blog-ul sau o noua serie de workshop-uri si ture foto intr-o zona din Romania cunoscuta prea putin si prea superficial. "Am sa va prezint Dobrogea! Asa cum nu ati mai vazut-o,...
citeste tot
Intre 20 si 22 ianuarie va avea loc un workshop de fotografie de portret si peisaj de iarna sustinut de Mircea Bezergheanu la Moeciu de jos. Noul aparat foto Nikon D4  va putea fi testat la workshop, impreuna obiectivele AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G,...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2020. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.