15 martie 2016

Fed Cup 2016: Romania-Cehia - de Ciprian Vladut

Pe 6 si 7 februarie 2016 a avut loc la Sala Polivalenata din Cluj Napoca, Turul I al Cupei Mondiale Fed CupIn sistemul actual de joc, Echipa de Fed Cup a Romaniei a participat pentru prima data in Grupa Mondiala principala, adversara sa din primul tur fiind campioana ultimelor editii, Cehia. Pasionat de tenis, fotograful Ciprian Vladut a mers la Cluj pentru a urmari jocurile echipei noastre. Va invitam sa aflati de la Ciprian care a fost desfasurarea evenimentului si cum l-a abordat din punct de vedere fotografic:

 

Ma uit la tenis cam de pe cand aveam vreo 10 anisori si mai mereu am sperat ca o sa traiesc momentul in care voi putea sa admir un performer de pe melagurile noastre. Visul copilariei mele a fost sa ajung jucator profesionist, dar posibilitatile parintilor au fost limitate, asa ca a trebuit sa ma multumesc cu o racheta din lemn de la Reghin (le mai tineti minte?), cate o minge cheala si un zid de bloc fara geamuri in care sa bat cateva ore pe zi. Norocul meu a fost ca prietenul Daniel era la fel de impatimit ca mine, doi nebuni care s-au chinuit sa traseze cu vopsea conturul unui teren de tenis in spatele blocului, ba chiar am stat o vara intreaga sa impletesc un fileu din toate atele pe care le avea mama pe-acasa… ce sa-i faci, nu se prea gaseau de cumparat… Rudimentar, dar chiar si asa stateam in crapetul cel mare de la miezul zilei si jucam cate 5-6 ore, pana aproape de lesin. Anii au trecut, noi am crescut si ne-am schimbat, dar pasiunea pentru sportul alb a ramas acolo.

 

Dupa ce am privit prin vizorul camerei de fotografiat BRD Bucharest Open, editia 2014, mi-am zis ca ar fi frumos sa merg si la meciul de Cupa Federatiei de la Cluj, dintre echipele Romaniei si Cehiei, mai ales ca aveau sa fie prezente 3 jucatoare de Top 10, respectiv Simona Halep, Petra Kvitova si Karolina Pliskova.

 

Zis si facut, am impachetat echipamentul si am purces spre Cluj. Ce-am folosit? Al meu Nikon D750, alaturi de un NIKKOR AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VRII (multumesc, Radu), pe alocuri cu teleconvertor TC-20EIII, NIKKOR AF-S 14-24mm f/2.8G, Fisheye NIKKOR AF 16mm f/2.8D (multumesc din nou, Radu) si, cand a fost posibil, Nikon D4s + AF-S NIKKOR 400mm F2.8G ED VR de la un coleg binevoitor atasat unei agentii de presa, in momentele cand se ducea sa descarce cardurile si sa puna imaginile pe flux.

 


Echipele intra pe teren – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 190 mm, f/3.2, 1/500s, ISO 800


Festivitatea de deschidere – Nikon D750 + Fisheye NIKKOR AF 16mm f/2.8D @ f/3.2, 1/320s, ISO800

 

Echipa Romaniei – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 125mm, f/2.8, 1/500s, ISO800

 

Clujul l-am gasit primitor, ca intotdeauna, cu oameni faini si dornici de spectacol. Trebuie spus ca Sala Polivalenta vecina cu Cluj Arena e o adevarata bijuterie: simpla, cocheta, eficace si dedicata scopului pentru care a fost creata. Structurata pe mai multe nivele, cu ajutorul unui lift se poate ajunge inclusiv la terasa aflata chiar sub acoperis pentru o vedere de ansamblu, minunat punct de fotografiere, cu wide sau cu un super tele.

 

Intinsa pe durata a doua zile, partida dintre Romania si Cehia a constat in cinci meciuri, patru de simplu si unul de dublu, care s-a dovedit decisiv. Primul meci a opus-o pe Simona Halep Karolinei Pliskova, aducand si prima surpriza, jucatoarea noastra fiind invinsa in trei seturi, dupa ce il castigase pe primul. Situatia a fost echilibrata in aceeasi zi de Monica Niculescu, care a invins-o in meciul imediat urmator pe Petra Kvitova. A doua zi a inceput cu victoria Simonei asupra Petrei, Romania trecand pentru prima data in avantaj. A urmat meciul care a adus din nou egalitatea, Karolina Pliskova invingand-o pe Monica Niculescu. Meciul decisiv, cel de dublu, a fost fara istorie, echipa Cehiei fiind mult mai experimentata si mai sudata, aducand victoria oaspetelor in doua seturi.

 

Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 195mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 

Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 

Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 195mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 

Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II + TC-20EIII @ 400mm, f/5.6, 1/500s, ISO3200

 

Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/640s, ISO 1600

 


Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII @ 170mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Simona Halep vs. Karolina Pliskova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 

Cum fotografiezi un meci de tenis? Trebuie spus ca fotografii acreditati au o zona dedicata, aflata la nivelul terenului, in dreptul fileului si pe partea opusa arbitrului de scaun. In multe situatii un teleobiectiv mediu este de ajuns, orice 70-200 facand treaba buna, insa pentru a surprinde cu adevarat emotia e nevoie de un ”tun” de 300 mm sau 400 mm. Lumina este aproximativ din belsug, alba, dificultatile fiind induse de reflexiile date de suprafata de joc, verde-albastra in acest caz. O setare corecta de white balance direct din aparat sau reglarea in post-procesare vor rezolva problema. Eu personal prefer ca in toate situatiile sa-mi setez manual balansul de alb, prin cateva cadre de test.

 

Norocul vremurilor in care traim e ca tehnologia ne permite sa lucram la valori ISO destul de ridicate (ISO 1600-3200 pentru D750), cu care putem obtine rezultate notabile. Fiind posesor de Nikon D800E inainte de Nikon D750, pot spune ca actuala camera exceleaza la capitolul sistem de focus (spre deosebire de D800E, care patina destul de mult), ISO (o treapta plina peste D800E) si la redarea culorilor de catre senzor. In opinia mea, senzorul de la D750 e poate cel mai bun pe care l-am intalnit pana acum si pot spune asta si prin prisma concertelor pe care le fotografiez, unde redarea culorilor e vitala. D750 exceleaza in a reda culorile dificile, fiind pentru prima data cand am putut vedea toate detaliile din zonele de rosu, de exemplu. Recunosc ca sunt curios de modul in care se vor prezenta noile modele, D5 si D500, dar asta urmeaza sa vedem in viitorul apropiat. Sperantele de mai bine sunt insa indreptatite.

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G VR II @ 200mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 195mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 190mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II + TC-20EIII @ 250mm, f/5.6, 1/500s, ISO 3200

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II + TC-20EIII @ 380mm, f/5.6, 1/500s, ISO 3200

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/1250s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S VR 400mm f/2.8G @ f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G VRII @ 112mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 185mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO 1600

 


Monica Niculescu vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II @ 145 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 

Pentru un meci de tenis, cele 6.5 fps ale lui Nikon D750 sunt relativ ok, avand in vedere ca rapiditatea jucatoarelor nu e aceeasi cu cea a masinilor de Fomula 1. Comparandu-l insa cu Nikon D4s, pare un pistol pe langa o mitraliera. D4s, cuplat cu 400 f/2.8 te face sa simti ca esti in alta liga, ca mai sus de atat nu se poate. 400 mm f/2.8 e atat de rapid, incat totul pare aproape instant, iar daca nu esti cu focusul unde trebuie, acesat zboara imediat in fundal. Modul in care separa subiectul de fundal e extraordinar, se poate vedea asta cu ochiul liber, comparand imaginile trase cu 70-200 mm VRII cu cele trase cu 400 mm.

 

In termeni de sensibilitate, am incercat ca la Nikon D750 sa nu sar de ISO 1600, sa folosesc teleconvertorul cat mai putin (cand am fost nevoit sa ma duc la 3200 ISO), iar la Nikon D4s am mentinut constant la ISO 2500. Diafragma a fost mereu deschisa la maxim, 2.8 sau 5.6, dupa caz. Ca timp de expunere, am variat intre 1/250s-1/1250s la Nikon D750 si am mentinut constant la 1/2000s la D4s.

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 170 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Simona Halep vs. Petra Kvitova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 

Ca sansele de a prinde ceva spectaculos sa fie maxime, fazele jocului trebuie urmarite cu atentie, de exemplu la serva, cand ar fi bine sa incepi sa declansezi de cand jucatoarea arunca mingea in sus si pana dupa ce mingea a zburat din racheta. Sau daca jucatoarea pe care o fotografiezi e la primire, asculti un pic mingea, pentru a sti cand a pornit din racheta opozantei, si declansezi cand vezi ca jucatoarea pe care o urmaresti incepe sa actioneze pentru a lovi. In aceste momente nu mai tii cont de shutter si de cate cadre vei consuma, tragi fara mila pentru a prinde momentele decisive. De asemenea, daca jucatoarea pe care o urmaresti castiga punctul, e bine sa tragi in continuare, pentru ca de cele mai multe ori isi va manifesta bucuria in mod spectaculos. Cu siguranta totul vine prin exercitiu si, trebuie sa recunoastem, prin noroc. Dar daca perseverezi si ramai concentrat, cu siguranta ca poti directiona dramul de noroc pe care-l are fiecare spre mai bine.

 

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Monica Niculescu vs. Karolina Pliskova – Nikon D4S + Nikkor VR 400 mm f/2.8G @ f/2.8, 1/2000s, ISO2500

 


Andreea Mitu/Raluca Olaru vs. Karolina Pliskova/Barbora Strycova – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 165 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 


Bucuria victoriei – Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 175 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600

 

Acestea fiind zise, nu ramane decat sa urmaresti cat mai concentrat reactia jucatoarelor si miscarea lor din teren. In functie de echipamentul avut la dispozitie, poti lucra mai strans (imaginile sunt mai spectaculoase) sau opta pentru cadre mai largi. Dezavantajul in aceste situatii este ca, avand mereu aparatul la ochi, nu vei putea urmari meciul de tenis ca un spectator din tribune. Vei fi mereu cu ochii doar pe una din jucatoare, urmarind cadrul perfect. Senzatia de a fi acolo este extraordinara, as propune un rand de aplauze pentru publicul de la Cluj, care a fost extrem de civilizat si a sustinut echipa Romaniei in toate momentele, chiar si cele mai grele, iar la final a aplaudat cu fair play victoria Cehiei.

 


Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII + TC-20EIII @ 260 mm, f/5.6, 1/500s, ISO4000



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 70 mm, f/2.8, 1/250s, ISO800



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/400s, ISO1600



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/800s, ISO1600



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII + TC-20EIII @ 400 mm, f/5.6, 1/250s, ISO3200



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/320s, ISO1600



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII + TC-20EIII @ 400 mm, f/5.6, 1/250s, ISO3200



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/640s, ISO1600



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII + TC-20EIII @ 195 mm, f/5.6, 1/200s, ISO3200



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII + TC-20EIII @ 240 mm, f/5.6, 1/200s, ISO3200



Nikon D750 + Nikkor fish-eye 16 mm f/2.8D @ f/4, 1/320, ISO1600 (HDR din 3 cadre)



Nikon D750 + Nikkor 14-24 mm f/2.8G @ 14 mm, f/4, 1/250s, ISO1600 (panorama din 27 de cadre verticale)



Nikon D750 + Nikkor 70-200 mm f/2.8G VRII @ 200 mm, f/2.8, 1/640s, ISO1600


Ciprian Vladut

 

 

 

fotografii, nikon d4s, nikon d750, cluj napoca, af-s nikkor 400mm f/2.8g ed vr, ciprian vladut, nikkor af-s 70-200mm f/2.8g ed vr ii, teleconvertor tc-20e iii, nikkor af-s 14-24mm f/2.8g, fisheye nikkor af 16mm f/2.8d, fed cup, tenis, simona halep



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
 Au fost adaugate 2 comentarii
Boa
Boa a scris pe 17-03-2016 la 16:29
Wow! Superbe pozele. Felicitari Cipane!! La mai multe :)
0
0
Vio
Vio a scris pe 16-03-2016 la 15:59
Bravo Cip! Felicitari!
0
0

 
 
Articole similare |
Articole recente
Vineri, 24 martie 2017, va avea la Biblioteca Facultatii de Drept (UCDC) din Cluj Napoca, evenimentul Dreptul la imagine. Portretul.  Nikon este partener principal al evenimentului si va susine o sesiune de prezentare si testare echipamente foto...
citeste tot
Impresii de la concertul sustinut de trupa Dirty Shirt in Franta, la club L'Amperage din Grenoble, pe 24 martie 2016.   Ciprian Vladut a fotografiat concertul cu aparatul foto Nikon D750 si obiectivele NIKKOR AF 16mm f/2.8D...
citeste tot
Ce poate fi mai frumos pentru un fotograf, student la Facultatea de Medicina Veterinara, decat ocazia de a combina dragostea pentru animale si pasiunea sa pentru fotografie? Dragos Birtoiu, de doua ori castigator in 2015 al premiului...
citeste tot
Am fost intotdeauna fascinat de Delta, inca de cand am pus pentru prima data piciorul aici, undeva in copilarie. A fost zona care a incununat poveastea mea despre Dunare, cand am ajuns in acest taram la capatul unei expeditii de-a lungul fluviului,...
citeste tot
Va invitam sa urmariti galeria de imagini realizate de Sebastian Marcovici, fotograful oficial al Festivalului International de Teatru de la Sibiu 2015 cu Nikon D4S, NIKKOR  AF-S  70-200mm f/2.8G IF ED VR, NIKKOR AF-S 24-70mm...
citeste tot
Auzim des persoane care spun despre cineva ca are simt fotografic – insa ce inseamna acest lucru? Se poate deprinde pe parcurs sau ne nastem cu el?Nikon a lucrat cu una dintre cele mai importante agentii de cercetare in domeniul estimarii...
citeste tot
Dupa ce invatam sa folosim aparatul si cum trebuie sa compunem, ce mai urmeaza? Aparent totul e simplu, principiile generale ale compozitiei sunt usor de inteles, iar functiile aparatului au un numar finit. Si totusi, este evident ca de aici inainte...
citeste tot
Asa cum poate ati observat, forumul nikonisti.ro are de curand o noua sub-arie, si anume Fotografii realizate cu obiective Nikkor, care isi propune sa fie o baza de date cu imagini realizate cu diferitele obiective de la Nikon. Astfel, fotografii...
citeste tot
31 octombrie 2011
Povestea unei fotografii
Fotografiile memorabile sunt uneori instantanee usor de pierdut in valtoarea evenimentelor. Va prezentam in cele ce urmeaza povestea unei fotografii surprinse ieri, 30 octombrie, de catre fotoreporterul Sebastian Marcovici, dupa slujba de canonizare...
citeste tot
Cu totii speram ca atunci cand fotografiem sa surprindem esenta lucrurilor pe care le vedem, astfel incat sa ne amintim peste timp, mai mult decat cine sunt personajele din imagine, emotiile si sentimentele momentului imortalizat. Cand vine vorba...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2018. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.