26 septembrie 2012

Studiu Nikon - Diferenta dintre fotografii profesionisti si cei amatori

Auzim des persoane care spun despre cineva ca are simt fotografic – insa ce inseamna acest lucru? Se poate deprinde pe parcurs sau ne nastem cu el?

Nikon a lucrat cu una dintre cele mai importante agentii de cercetare in domeniul estimarii directiei privirii umane – Eyetracker – pentru a analiza privirea diferitelor categorii de fotografi profesionisti in timp ce se pregateau sa fotografieze si in timpul fotografierii propriu-zise. Rezultatul a fost comparat cu modalitatea in care un fotograf neprofesionist efectua acelasi tip de fotografie.

Profesionistii alesi de Nikon sunt experti in domeniilor lor. Andreas Schmidt este un fotograf de origine germana, specializat in fotografia de arhitectura si de calatorie. A publicat doua carti de fotografie, prima a fost despre una dintre cele mai cunoscute destinatii turistice: Las Vegas, iar cealalta este despre cartierul financiar al Londrei, The City. Laurent Baheux este un fotograf francez de natura si de animale, care si-a petrecut opt ani in Africa, fotografiind flora si fauna. Duncan Soar este un fotograf britanic de evenimente, care lucreaza de obicei la ceremonii, evenimente corporatiste si petreceri private. Will Painter este un fotograf amator, are ca hobby fotografia, insa nu a avut niciodata parte de pregatire oficiala in domeniu. Precum multi amatori, si-a dobandit experienta si tehnicile exersand si invatand din greseli.

Sedinta de fotografie de calatorie s-a tinut intr-un loc plin de turisti, fotograful de natura ales de noi a vizitat o zona impadurita, iar fotograful de evenimente a ramas intr-un bar cu multi clienti. Toti profesionistii nostri au facut fotografiile alaturi de amator, in aceleasi conditii, utilizand acelasi aparat foto, un Nikon D3200.

Am analizat modalitatile in care fotografii profesionisti si cei amatori fotografiaza in fiecare situatie, pentru a identifica diferentele si pentru a obtine mai multe informatii despre ce inseamna simtul fotografic.

 


 
Iata concluziile:


Nu va grabiti: profesionistii isi aloca de trei ori mai mult timp  decat un amator.

Fotografii profesionisti isi aloca mult mai mult timp pentru o fotografie reusita: in cautarea celui mai bun unghi, profesionistii surprind cadrul pe care il considera cel mai potrivit dupa 10 - 10,45 minute. Media pentru cele trei situatii diferite a fost de 10,22 minute. Adica de trei ori mai mult decat amatorul nostru care a inregistrat o medie de 2,43 minute de cautare in cele trei situatii pentru a obtine cea mai buna fotografie. Cea mai lunga durata a fost de 3,30 minute.

Am obtinut rezultate asemanatoare atunci cand am analizat cat de mult le ia fotografilor sa faca fotografia odata ce au gasit unghiul potrivit. In medie, profesionistii au stat cu 15 secunde mai mult decat amatorul pana sa identifice si sa prinda cele mai interesante elemente ale cadrului. Acest lucru s-a dovedit a fi important in special in cazul fotografiei de eveniment.

 

Will Painter - cadru de calatorie

 

 Andreas Schmidt - cadru de calatorie


Duncan Soar explica, „cheia succesului fotografiei de eveniment este sa va asigurati ca oamenii din cadru sunt interesanti si ca prind viata in imaginea dumneavoastra. Desi poate fi destul de usor sa gasiti o compozitie buna, poate dura mai mult sa surprindeti momentele expresive ale subiectul dumneavoastra, spre exemplu, atunci cand cineva rade. De obicei trebuie sa astept ceva timp pana ajung la acel moment.”

In medie, Duncan a petrecut cu 22 de secunde mai mult la fiecare cadru spre deosebire de amatorul nostru care a petrecut in total 3,20 de minute pentru a obtine fotografia finala.

Faceti mai multe fotografii: profesionistii fac de trei ori mai multe fotografii ale unui cadru

E foarte probabil sa va concentrati asupra unei singure scene pe care o considerati cea mai buna pentru cadru, ratand in acest timp alte oportunitati excelente. In cele trei situatii, profesionistii au luat in considerare mai multe cadre decat amatorul, cel din urma luand in considerare opt cadre potentiale, fata de 29 ale profesionistului. Asta inseamna de 3,5 ori mai multe sanse de a obtine fotografia excelenta a unui singur cadru.

Acest lucru s-a observat cel mai clar in fotografia de calatorie, cand amatorul a luat in considerare doar doua cadre, fata de profesionist, care a analizat 12. De asemenea, profesionistii au fost foarte minutiosi, acordand atentia necesara tuturor elementelor cadrului. Inainte de a alege cel mai bun cadru, amatorul a privit doar in jurul sau, fara a lua atent in considerare optiunile diferite sau fara a petrece timp destul pentru a cauta alte unghiuri.

Uitati-va in sus, in jos, in spate si dedesubt

Una dintre cele mai evidente diferente dintre fotograful amator si cel profesionist a fost cand acestia au cautat si au pregatit cadrul. Profesionistii au incercat orice unghi posibil: de exemplu, fotograful de calatorie s-a dus in spatele unor colibe de pe plaja pentru a cauta ceva interesant de fotografiat, iar fotograful de peisaje a iesit de pe carare prin tufisuri pentru a surprinde un cadru mai obscur cu imprejurimile. Fotograful de evenimente s-a uitat chiar si la tavanul locului din care a facut fotografiile pentru ca avea un arc despre care a considerat ca ar putea sa incadreze bine fotografia.

 

Will Painter - cadru de eveniment

 

 Duncan Soar - cadru de eveniment


Este important sa cautati in continuare. Este usor sa identificati doua zone diferite pe care sa va concentrati si apoi sa nu luati in seama restul. Atunci cand va plimbati intre doua zone diferite, pastrati privirea sus si uitati-va in jur, nu va folositi de acest timp pentru a va uita la cadrele pe care le-ati surprins deja. In timpul sedintei foto, profesionistii au petrecut mai mult timp prin zona, analizand situatia si cautand un cadru potrivit, in timp ce amatorul s-a uitat exclusiv in directia de mers sau catre ce dorea sa fotografieze.

Andreas Schmidt: „Daca analizati cu atentie situatia si o analizati din toate unghiurile, veti putea descoperi un cadru care ofera o perspectiva interesanta asupra zonei in care fotografiati. Acest lucru este cu adevarat important atunci cand incercati sa fotografiati scene din viata de zi cu zi, pentru ca acestea dau originalitate fotografiei.”

Mai putin inseamna mai mult

Imaginile finale ale profesionistilor se concentreaza pe un anumit element, in timp ce amatorul a incercat sa fotografieze toate elementele cadrului. Profesionistii au petrecut mai mult timp pentru a identifica cele mai interesante aspecte si pentru a evalua cel mai bun unghi care le-ar putea surprinde.

Lucrati cu ce aveti la indemana

Profesionistii s-au adaptat foarte rapid la conditiile fiecarei situatii si au folosit fiecare element in avantajul lor. Fotograful de calatorie a pus in contrast colibele de plaja de culori aprinse cu starea mohorata a vremii si a explorat combinatia dintre structurile naturale si cele artificiale. Acesta a luat in considerare si diverse cadre cu umbrele care ofereau o forma interesanta unei imagini, de altfel simple.

Laurent Baheux: „Indiferent de locul unde fotografiati, trebuie doar sa priviti si dincolo de subiectul fotografiei, la zona din jur si elemente care o influenteaza, precum lumina naturala. Pentru ca mereu fotografiez in exterior, imi place sa caut raze de lumina care cad peste copaci, creand un efect minunat atunci cand se reflecta in lacuri si frunze.”

Fotograful amator, Will Painter comenteaza experimentul: „A fost foarte interesant sa imi dau seama ca felul in care aleg cadrul este atat de diferit fata de cum procedeaza un profesionist. Abordarea stiintifica chiar m-a ajutat sa inteleg ce greseam si cum m-as putea imbunatati; sfaturile simple, precum sa imi aloc mai mult timp pentru a alege cadrele si sa iau in considerare intreaga scena din fata mea, conteaza foarte mult.”

 

 Will Painter - cadru de natura

 

Laurent Baheux - cadru de natura



Iata si cateva sfaturi care sa va ajute sa va dezvoltati propriul simt fotografic:

Sfaturi referitoare la fotografia de calatorie de la Andreas Schmidt

Fotografia este umanizata daca fotografiati si trecatorii, insa daca fotografiati un element arhitectural impresionant, reglati viteza de declansare la 1/8 sau 1/15 dintr-o secunda: acest lucru va face ca oamenii in miscare sa para usor incetosati. Va recomand sa utilizati un trepied pentru aceasta tehnica
Contrastul dintre formele artificiale si cele naturale face compozitia fotografiei mult mai interesanta
Incercati unghiuri diferite, astfel totul poate parea mai obscur sau neobisnuit; spre exemplu, incercati sa faceti fotografii de pe podea, astfel incat sa va uitati in sus la subiect
Aparatul de fotografiat Nikon D3200 va poate asigura un plus de creativitate prin intermediul modului de efecte speciale, de la efectul de miniaturizare la culorile selective. Filtrele vor da o nota personala imaginii finale, fie ca adaugati un filtru cald, fie unul soft

Sfaturi referitoare la fotografia de natura, de la Laurent Baheux

Cateodata nu aveti la dispozitie suficient timp pentru a surprinde cadrul perfect, mai ales in cazul animalelor salbatice
Nu trebuie mereu sa incadrati toate elementele, focalizati pe o portiune mai mica, spre exemplu un copac sau un petec de apa si transformati-o in punctul central
Nu trebuie sa va fie frica sa va apropiati, cativa pasi in fata pot sa faca diferenta. M-am plimbat destul de mult timp printre tufisuri pentru a face fotografia pe care o doream
Profitati de inteligenta integrata in aparatul dumneavoastra. Nikon D3200 dispune de sistemul automat de recunoastere a scenei care va analiza meticulos cadrul pe care urmeaza sa il fotografiati si va regla focalizarea, expunerea si balansul de alb pentru a obtine rezultate optime

Sfaturi referitoare la fotografia de evenimente de la Duncan Soar

Expresia de pe fata oamenilor este importanta, trebuie sa asteptati si sa va dati seama ce anume il face pe subiectul fotografiat sa rada sau sa zambeasca
Faceti multe fotografii pentru ca nu va puteti controla subiectul cand sunt oameni implicati
Pentru a da profunzime fotografiilor, nu va concentrati pe o multime de oameni, ganditi-va la pozitia acestora in relatie cu alte grupuri din cadru
Puteti sa le cereti sa se miste pentru a obtine compozitia dorita
Odata ce ati identificat subiectul, incercati sa faceti fotografii din toate perspectivele, puteti sa experimentati privind in jurul subiectului, pentru a va putea asigura ca faceti fotografia din unghiul potrivit

dintre, diferenta, fotografii, fotografii profesionisti, profesionisti, amatori



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
 A fost adaugat 1 comentariu
Paul
Paul a scris pe 07-04-2017 la 18:56
Cu tot respectul pentru agentia de evaluare, statistic vorbind, rezultatele nu sunt concludente... cel putin 35 de profesionisti si 35 de amatori si atunci mai discutam. In alta ordine de idei, dupa cum sublinia si firma Nikon, fotografia este o compozitie artistica. Puteti sa masurati un Rembrandt, maestrul clarobscurului, cu un Monet, maestrul iCu tot respectul pentru agentia de evaluare, statistic vorbind, rezultatele nu sunt concludente... cel putin 35 de profesionisti si 35 de amatori si atunci mai discutam. In alta ordine de idei, dupa cum sublinia si firma Nikon, fotografia este o compozitie artistica. Puteti sa masurati un Rembrandt, maestrul clarobscurului, cu un Monet, maestrul intensitatii variabile a luminii ? ..afiseaza tot comentariul
0
0

Articole similare |
Articole recente
Daca sunteti la curent cu articolele publicate pe site-ul nikonisti.ro, cu siguranta ati observat doua galerii de imagini recente absolut impresionante realizate de catre fotoreporterul Gazetei Sporturilor Raed Krishan, prezent la Jocurilor Olimpice...
citeste tot
Dupa ce invatam sa folosim aparatul si cum trebuie sa compunem, ce mai urmeaza? Aparent totul e simplu, principiile generale ale compozitiei sunt usor de inteles, iar functiile aparatului au un numar finit. Si totusi, este evident ca de aici inainte...
citeste tot
Asa cum poate ati observat, forumul nikonisti.ro are de curand o noua sub-arie, si anume Fotografii realizate cu obiective Nikkor, care isi propune sa fie o baza de date cu imagini realizate cu diferitele obiective de la Nikon. Astfel, fotografii...
citeste tot
31 octombrie 2011
Povestea unei fotografii
Fotografiile memorabile sunt uneori instantanee usor de pierdut in valtoarea evenimentelor. Va prezentam in cele ce urmeaza povestea unei fotografii surprinse ieri, 30 octombrie, de catre fotoreporterul Sebastian Marcovici, dupa slujba de canonizare...
citeste tot
Cu totii speram ca atunci cand fotografiem sa surprindem esenta lucrurilor pe care le vedem, astfel incat sa ne amintim peste timp, mai mult decat cine sunt personajele din imagine, emotiile si sentimentele momentului imortalizat. Cand vine vorba...
citeste tot
Anul se apropie de final si cei mai multi dintre noi se gandesc deja la petrecerea de Anul Nou. Daca doriti sa imortalizati momentele cele mai importante ale petrecerii puteti citi mai jos cateva ponturi care sa va ajute sa realizati fotografii mai...
citeste tot
Imaginea Nikon D3100, Jamie Oliver, este unul dintre cei mai cunoscuti bucatari din lume, in ciuda faptului ca este britanic. Mai mult decat un bucatar extraordinar, Jamie este un cunoscut realizator de emisiuni TV, un avocat al mancarurilor...
citeste tot
Pentru ca se apropie sezonul rece si pentru ca iarna aceasta se va implini un an de la startul Jocurilor Olimpice de la Vancouver, va propunem in cele ce urmeaza o scurta recapitulare in imagini a acestui eveniment. Fotografiile ne-au fost puse la...
citeste tot
23 noiembrie 2010
Fotografii de sub oras
Avem placerea sa va prezentam cateva dintre fotografiile realizate de participantii la expozitia, si in acelasi timp excursia foto, "Orasul sub oras", organizata de Asociatia "Bucurestiul Meu Drag".   Foto: Dinu Lazar   Cateva zeci de...
citeste tot
Am avut ocazia sa ies la o tura foto insotit de Nikon 28-300 (multumita Nikonisti.ro care au fost foarte deschisi si receptivi la sugestia mea de a mi-l imprumuta pentru un test pe teren).   Numele intreg este: AF-S NIKKOR 28-300mm...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.