15 iulie 2016

In Patagonia cu Doru Oprisan

Dupa ani de zile de visat, am facut-o si pe asta: am ajuns la capatul lumii! Si daca m-am si intors de acolo, in ciuda unor ganduri fugare, am sa va prezint si niste poze.

 

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 320, f/14, 3s

 

 

Dar, pana acolo, am sa va spun pe scurt despre ce a fost vorba: 3 saptamani de stat la cort in Patagonia, impreuna cu Dorin si Aura. Mai exact, in parcurile Los Glaciares din Argentina si Torres del Paine din Chile. Cateva sute de km pe jos cu rucsaci grei in spate, baut apa din fiecare rau intalnit, aer curat si peisaje naucitoare. Si oleaca de frig.

 

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 100, f/13, 1/4


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/8, 1/1250

 

 


Fotografic vorbind, a fost o provocare din mai multe motive. Odata ca nu bati in fiecare zi drumul pana acolo si, prin urmare, ai face bine sa te intorci cu niste cadre bune, sa merite deranjul, iar pe de alta parte, pentru ca unii dintre cei mai buni fotografi ai lumii au fost si ei atrasi de tinutul asta salbatic si au aratat oamenilor niste imagini la nivelul carora e greu sa te ridici, si pe care e si mai greu sa nu le imiti. Poate a ajutat ca ne-am dus fara un plan prea riguros schitat, fara tinte de atins. In schimb, ne-am dus cu o oarecare inocenta a descoperirii unui loc nou ce a stat in imaginatia noastra multi ani, in cazul meu dinainte ca fotografia sa-si faca loc printre preocupari. Ne-am lasat uimiti si bucurati de tot ce ni s-a aratat. Asa ca imaginile rezultate sunt transcrierile originale ale acestei bucurii. Sunt impresiile lasate asupra noastra de toate experientele traite in minunata si haotica salbaticie a Patagoniei. Apropo, haosul asta face foarte dificil sa izolezi cum trebuie un subiect si sa te concentrezi pe elemente singulare in nebunia de acolo.

 

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 560, f/4.5, 1/160


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 250, f/9, 1/1000


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, TC 2x, ISO 250, f/10, 1/250


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/10, 1/320

 


Lasand la o parte cautarile interioare, stiu ca va intereseaza si partea tehnica. Desigur, orice fotograf care pleaca spre un asemenea loc ofertant isi pune intrebarea “Cum sa car tot ce mi-ar putea trebui?”. Noi am zis altfel: Caram minimul de care stim ca sigur avem nevoie, pentru ca intr-o astfel de tura, la sculele foto se adauga cort, sac de dormit, mancare, arzator, butelii, apa, haine... adica multe kilograme pe care trebuie sa le iei in spinare zi de zi.

 

Asadar, pentru mine, trusa foto a insemnat: un singur body de Nikon D750 (am mers pe increderea data de folosirea lui de la lansare incoace), un AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, apoi, cu imprumut de la Nikon, un AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR si un teleconvertor Nikkor TC 20E II pe care nu prea l-am folosit. Plus un trepied, un filtru gradual si o baterie de rezerva.

 

Treaba asta cu un singur body nu e recomandata, desigur, ca nu se stie. De exemplu, aparatul meu a cedat subit la cateva saptamani dupa intoarcerea in Bucuresti. O problema mecanica la shutter, care a fost inlocuit fara probleme in garantie. Dar daca se intampla in Patagonia... Prin urmare, nu faceti ca mine, ci carati ceva de rezerva.

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 50, f/18, 1/40


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 50, f/13, 1/80


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 320, f/5.6, 1/160


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/14, 15s


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/14, 1/4

 


Legat de baterii, e cazul sa elaborez putin si aici. Noi stiam ca vom sta cate o saptamana prin munti, dar din informatiile noastre prin unele campinguri puteai sa incarci baterii sau telefoane. A fost adevarat doar pentru a doua parte a excursiei, asa ca in prima a trebuit sa folosim cu mare chibzuinta bateriile. Si sa le tinem in buzunare interioare in fiecare zi si noapte, ca sa le ferim de frig. Din fericire, in cazul Nikon, autonomia este generoasa. Mult mai generoasa decat la Canon-ul (entry-level) folosit de Dorin, de exemplu. El a carat mai multe baterii decat mine, a facut mai putine poze si tot i s-au consumat mai repede.


Oricum, amandoi am limitat pe cat posibil folosirea Live View-ului si uneori a stabilizarii si chiar a auto-focusului cand situatia devenea disperata. :) Pana la urma, ne-am descurcat fara sa ratam ceva.

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 125, f/9, 1/640

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 400, f/5, 1/200


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 400, f/5, 1/200

 

Vremea poate fi foarte neprietenoasa in Patagonia, asta fiind unul dintre lucrurile pentru care e faimos tinutul. Noi am avut noroc de vreme surprinzator de buna in general, mai ales in ceea ce priveste vantul celebru de acolo. Totusi, D750-ul a avut de infruntat ceva picaturi de ploaie, precum si un viscol in toata regula. N-au fost probleme. Si mai infruntase el astfel de lucruri si pe acasa. In schimb, a fost gata, gata sa faca o baie intr-un rau involburat, cu tot cu stapan, dar a scapat cu bine si de asta.

 

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 220, f/4.5, 1/400


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 200, f/5, 1/400


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 200, f/4.5, 1/125


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 160, f/4.5, 1/4000

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 80, f/14, 1/3

 

 


N-am sa insist cu alte cateva lucruri care se stiu deja despre acest aparat: dinamica extrem de buna, fisiere de care poti sa tragi foarte mult, greutate redusa si asa mai departe. De notat ca toate imaginile urmatoare au trecut printr-un soft de editare.

 

O versiune mai lunga si mai putin tehnica a povestii o puteti citi aici.

 


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 450, f/7.1, 1/250


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 50, f/7.1, 1/320


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 1250, f/4, 1/60


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/7.1, 2


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 100, f/11, 0.4

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 200, f/13, 1/100

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 450, f/5, 1/400

 


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/11, 1/160


AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 250, f/11, 1/160


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 250, f/8, 1/500

 

AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 125, f/9, 1/1600


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 100, f/7.1, 1/40


AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, ISO 280, f/5, 1/160

 

AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, ISO 2500, f/4, 25s

 

 

patagonia, doru oprisan, nikon, d750, 70-200mm f/4g, argentina, los glaciares, torres del paine, chile, 16-35mm f/4g



Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

Articole similare |
Articole recente
  Patagonia! Locul in care eroul lui Jules Verne, geograful Jacques Paganel a ajuns din greseala, destinatia lui initiala fiind India. Am plecat in aceasta locatie pentru 3 rasarituri, doua in Argentina si unul in Chile.   Am ales in tura...
citeste tot
Spre deosebire de Patagonia, o destinatie la care visasem ani de zile inainte de calatoria de anul trecut, cu Islanda a fost putin diferit. Era pe lista de vazut “candva”. Acum s-a intamplat destul de neprevazut si pe fuga, asa ca am...
citeste tot
La inceputul lunii februarie, Suedia a fost gazda celei de-a doua etape a Campionatului mondial de raliuri din 2017, singura etapa a sezonului parcursa in totalitate pe drumuri acoperite de zapada si gheata. Raliul s-a desfasuarat pe durata a 4 zile...
citeste tot
Povestile patagoneze ale Laurei Onea continua cu partea a II-a, in care descoperim impresionanta natura salbatica a Patagoniei. Partea I a articolului o puteti citi aici.    Prima noastra experienta indeaproape cu natura patagoneza,...
citeste tot
Imi aduc aminte, cu zambetul pe buze, cum mama obisnuia sa recurga la expresia ‘In Patagonia!’, atunci cand, copil fiind, o agasam in repetate randuri cu intrebari precum ‘Dar unde mergeeeem?’ sau ‘Unde te...
citeste tot
    "Avem o tara frumoasa", "Avem de toate" sunt afirmatiile pe care le-am auzit de-a lungul timpului de atatea ori. Ziceam ca "da...", dar gandul imi era la alte tari, la locurile de acolo si sustineam ca si altii au tari si mai frumoase....
citeste tot
Calin Stan de la Clubul foto a testat Nikon D750, primul DSLR Pro cu ecran LCD rabatabil si Wi-Fi integrat, impreuna cu NIKKOR AF-S 58mm f/1.4G. Iata ce impresie i-a facut acesta. Despre ecranul rabatabil "Poate cea mai interesanta caracteristica a...
citeste tot
Sorin Onisor, Bogdan Comanescu si Nikon va invita in perioada 23-26 octombrie la workshop-ul de fotografie documentara in Maramures unde veti avea posibilitatea sa testati cel mai recent aparat FX, Nikon D750. In plus, veti putea sa lucrati cu...
citeste tot
03 octombrie 2014
Prezentare Nikon D750
Va invitam sa urmariti clipul de prezentare al lui Nikon D750, urmatorul pas in simbioza dintre calitatea superioara a imaginii oferita de catre senzorii FX si manevrabilitatea aparatelor DSLR compacte. Cu o rezolutie de 24,3 megapixeli oferita de o...
citeste tot
Bucuresti,  12 septembrie 2014 – SKIN, unic importator Nikon in Romania,  anunta astazi lansarea lui Nikon D750, primul aparat DSLR FX cu ecran rabatabil si Wi-Fi incorporat din gama producatorului japonez, a obiectivului NIKKOR AF-S...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.