Hai-hui cu Nikon prin Asia de Sud-Est: Krabi, ultimul popas in Thailanda
Briza marii aducea cu ea un miros dulce de parfum, iar perspectiva Marii Andaman era uimitoare. Ajunsesem pe plaja Ao Nang, din provincia Krabi de pe coasta de vest din sudul Thailandei, cu putin timp inainte de apus. Privirea imi era incantata de spectacolul naturii: roci inalte de calcar brazdau orizontul de parca spatele unui dragon ar fi iesit de sub ape, valurile refluxului line dezveleau nisipul fin si auriu, iar cativa pescari se intorceau din larg calauziti de milioanele de sclipiri ai stropilor sarati de apa ce parca se aprindeau de la razele blande si calde ale soarelui.
18 mm/ f3.5/ 1/500/ ISO 100/ Aperture Priority
200 mm/ f8/ 1/500/ ISO 200/ Aperture Priority
26 mm/ f8/ 1/800/ ISO 200/ Aperture Priority
26 mm/ f4/ 1/250/ ISO 100/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 100/ Aperture Priority
20 mm/ f3.8/ 1/640/ ISO 100/ Manual
200 mm/ f11/ 1/500/ ISO 200/ Manual
52 mm/ f5/ 1/150/ ISO 100/ Manual
200 mm/ f5.6/ 1/320/ ISO 100/ Aperture Priority
200 mm/ f8/ 1/200/ ISO 100/ Aperture Priority
La un moment dat contemplarea a fost intrerupta de un grup de maimute deloc timide ce invadasera plaja. Sareau, tipau ascutit, se catarau peste tot si napadisera intimitatea spectatorilor captivati de reprezentatia naturii.
200 mm/ f5.6/ 1/400/ ISO 400/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 400/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/640/ ISO 400/ Aperture Priority
95 mm/ f5.3/ 1/150/ ISO 100/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 400/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 100/ Aperture Priority
200 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 200/ Aperture Priority
Una mai indrazneata a poftit la cutia mea cu suc si fara frica s-a servit. Dupa ce si-a potolit setea a furat rucsacul unei doamne, s-a catarat in cel mai inalt copac, a inceput sa scoata si sa arunce tot in apa. A pastrat insa portofelul si dusa a fost. Dupa incident aveam sa aflu ca multe maimute sunt dresate sa fure portofele, ochelari de soare, camere foto si alte lucruri “folositoare unei maimute”.
52 mm/ f4.8/ 1/150/ ISO 100/ Aperture Priority.
112 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 100/ Aperture Priority
Am plecat spre oras cu simturile imbibate de mare, nisip, stanci de calcar si vant, dar si cu o usoara stare de infometare. Abia asteptam sa gust din preparatele locale. Prepararea si savurarea mancarii este una din activitatile preferate ale thailandezilor, iar cei din provincia Krabi nu fac exceptie. La nici 50 de metrii de malul marii se afla o serie de restaurante ce se intrec in oferte apetisante.
18 mm/ f3.5/ 1/250/ ISO 200/ Aperture Priority.
50 mm/ f4.8/ 1/150/ ISO 200/ Aperture Priority
Nu ai cum sa rabzi de foame aici. Ca peste tot in regatul thailandez, mancarea se afla pretutindeni. De la motociclete si standuri cu mancare la colt de strada, la piete cu tarabe pline de preparate, de la restaurante micute cu scaune de plastic asezate pe marginea drumului la restaurante extravagnte, Krabi le are pe toate. Nu am vrut sa aleg din meniurile sofisticate ale restaurantelor, ci am preferat sa arat cu degetul ce vreau sa mananc bucatarilor ambulanti din coltul strazii. Fiert, prajit sau pe gratar, totul a fost delicios.
18 mm/ f5/ 1/100/ ISO 800/ Manual
18 mm/ f5/ 1/100/ ISO 800/ Manual
18 mm/ f3.5/ 1/100/ ISO 800/ Manual
20 mm/ f3.8/ 1/100/ ISO 800/ Manual
40 mm/ f4.5/ 1/100/ ISO 800/ Manual
31 mm/ f4.2/ 1/100/ ISO 800/ Manual
24 mm/ f3.8/ 1/100/ ISO 800/ Manual
18 mm/ f3.5/ 1/100/ ISO 800/ Manual
20 mm/ f3.8/ 1/150/ ISO 200/ Aperture Priority
Krabi este un adevarat labirint de arhipeleaguri ce poate fi exploatat din barcile traditionale thailandeze “long tail”.
20 mm/ f3.8/ 1/400/ ISO 100/ Manual
Izvoare termale, animale salbatice, recife de corali si viata marina exotica, stanci de calcar, apusuri fotogenice, ape turcoaz si parcuri nationale sunt doar cateva din posibilitatile de a-ti petrece timpul aici.
200 mm/ f5.6/ 1/150/ ISO 100/ Manual
Asa ca m-am aventurat si eu in descoperirea acestui labirint, la bordul unei barci thailandeze.
18 mm/ f4/ 1/320/ ISO 100/ Manual
Am fost incantata de peisajul spectaculos al stancilor de calcar ce rasar uimitor din apele de culoarea smaraldului ale Marii Andaman. Cred ca am fotografiat fiecare stanca!
18 mm/ f3.5/ 1/400/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/250/ ISO 320/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/150/ ISO 200/ Manual
Prima oprire a fost pe Insula Bamboo (nu sunt sigura de ce ii spune asa caci nu am vazut nici un bambus pe acolo). O limba de pamant nelocuita, cu plaje curate si nealterate, cu nisip alb ce se pierde in apele cristaline ale mari perfecte pentru snorkeling.
18 mm/ f3.5/ 1/800/ ISO 100/ Manual
31 mm/ f8/ 1/400/ ISO 100/ Manual
Cu greu am plecat de aici, insa specatcolul abia incepea. Urmatoarea oprire, insulele Phi Phi, de departe cel mai atragator loc din sudul Thailandei. De la distanta se putea observa zidul imens de calcar acoperit de jungla deasa a padurilor tropicale luxuriante.
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
Cu cat ma apropiam, culorile stralucitoare ale malului deveneau din ce in ce mai puternice. Ce priveliste magnifica! O multime de nuante de albastru si verde, iar apa era atat de limpede incat puteai zari coralii ce acopereau fundul marii 5 metrii mai jos.
18 mm/ f5.6/ 1/320/ ISO 320/ Manual
96 mm/ f5.3/ 1/160/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f4/ 1/400/ ISO 100/ Manual
Laguna de smarald e inconjurata de 3 stanci inalte de cel putin 100 de metrii acoperite de o cortina de verdeata ce contrasteaza puternic culoarea alba a nisipului.
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
O mica cascada, cocotierii si golfurile curbate cu nisip completau imaginea acestui magic paradis tropical transformand-o in simbolul “plajei perfecte”.
18 mm/ f22/ 1/6/ ISO 100/ Manual
18mm/ f4/ 1/150/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f3.5/ 1/150/ ISO 100/ Manual
Lucru confirmat si de pelicula “The Beach” ale carei cadre au fost filmate aici. Faimoasa Maya Beach, pe care Leo “Titanic” DiCaprio o descria drept secreta si pustie, in realitate este un loc in care auzi vorbindu-se toate limbile globului pamantesc. Zeci de barci cu turisti din toate colturile lumii acosteaza aici pentru a fotografia, a admira si a se scalda in apele acestei lagune. Desi este aglomerat, il poti numi un paradis.
18 mm/ f3.5/ 1/250/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f3.5/ 1/640/ ISO 100/ Manual
26 mm/ f5/ 1/150/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f5/ 1/500/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
18 mm/ f8/ 1/320/ ISO 320/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
32 mm/ f5.6/ 1/640/ ISO 320/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
200 mm/ f5.6/ 1/150/ ISO 800/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/500/ ISO 320/ Manual
18 mm/ f4/ 1/150/ ISO 100/ Manual
32 mm/ f4.6/ 1/200/ ISO 100/ Manual
De indata ce intri in apa esti inconjurat de sute de pesti tropicali deloc sfiosi ce se apropie la cativa milimetri, formand un nor gros in jurul tau.
26 mm/ f5/ 1/150/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f5.6/ 1/100/ ISO 100/ Manual
Plimbandu-ma pe plaja ma uitam cum minusculuii crabi contruiesc forme din bilutele de nisip umed, insa la un moment dat am vazut niste urme care nu semanau nici cu munca micutilor crabi, nici cu urmele maimutelor furacioase, nici cu urmele turistilor, ci mai degraba semanau cu amprentele unor gheare imense.
170 mm/ f5.6/ 1/100/ ISO 100/ Manual
150 mm/ f5.6/ 1/150/ ISO 125/ Manual
105 mm/ f5.6/ 1/320/ ISO 100/ Manual
Panica m-a facut sa ma intorc, insa dupa cativa pasi am abservat animalul care lasase aceste urme. Era o soparla imensa, asemanatoare dragonului de Komodo, cu o limba uriasa si pielea precum scoarta unui copac batran si scotea un sasait de ti se ridica parul din cap. Dispretul meu pentru aceste taratoare este imens, insa inainte de a da bir cu fugiti am reusit sa surprind cateva cadre cu animalul.
50 mm/ f4.8/ 1/200/ ISO 500/ Manual
150 mm/ f5.6/ 1/200/ ISO 500/ Manual
Pe 26 decembrie 2004 mare parte din micul paradis a fost devastata de tsunamiul Oceanului Indian. Pe ambele parti ale insulei sunt golfuri, asa ca valurile au lovit din cele doua parti intalnindu-se la mijloc. Unul a avut inaltimea de 6.5 m, iar celalalt a avut 3.5 m. Multi turisti, dar si localnici au murit in acea zi cu ghinion. In amintirea celor pierduti, a fost ridicat un monumet.
18 mm/ f3.5/ 1/150/ ISO 100/ Manual
18 mm/ f3.5/ 1/150/ ISO 320/ Manual
Azi turisti s-au reintors in masa, autoritatile au instalat un sistem de detectare a tsunamiului, iar rutele de evacuare sunt afisate peste tot.
31 mm/ f4.2/ 1/250/ ISO 320/ Manual
40 mm/ f4.5/ 1/100/ ISO 100/ Manual
Specatcolul naturii, mancarea minunata si ospitalitatea localnicilor creaza o atmosfera deosebita in care oricine se poate integra si poate savura momentele petrecute in Krabi.
Cele 30 de zile petrecute in Thailanda au fost uimitoare si recomand tuturor sa incerce aceasta experienta pe cont propriu si nu apeland la agentiile de turism. Este o tara usor de strabatut, iar motivele pentru care ar trebui vizitata sunt multe: de la localnicii prietenosi si zambitori la peisajele ce iti taie rasuflarea, de la mancarea absolut delicioasa la bogatia culturala si istorica, de la agitatia oraselor mari la linistea padurilor tropicale. Ca o concluzie, am mancat, am vizitat, am inotat, m-am tocmit, am cumparat ca nebuna, iar am mancat, am intrat in cusca cu tigrul, am vizitat elefantii, m-am “certat” cu maimutele pe banane, am mancat, am fost jefuita si nu in ultimul rand am fotografiat. M-am bucurat de fiecare moment la maximum si m-as intoarce oricand in Thailanda.
Jurnalul de calatorie in Thailanda s-a incheiat; urmeaza Hong Kong, Singapore, Filipine si Cambodgia.
Va urma.
Text si fotografii de Dana Dociu
krabi, ultimul, thailanda
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot
citeste tot