Se cauta fotografia lunii aprilie - Fotografia macro

Voucher 1000 lei echipament Nikon Pe aceasta pagina puteti inscrie si vota fotografii la concursul "Se cauta fotografia lunii" pentru luna aprilie cu tema Macro.

Pana pe 15 aprilie veti putea inscrie o imagine in tema propusa folosind butonul din dreapta, urmand ca pana pe 30 aprilie sa puteti exprima voturile pentru fotografiile preferate. Pentru aceasta editie a concursului Se cauta fotografia lunii, premiul lunar consta intr-un voucher in valoare de 1000lei pentru achizitionarea de echipament Nikon de la partenerii oficiali.

Pe langa premiul lunar, juriul format din Dan Dinu si Laurentiu Iordache va desemna fotografia lunii aprilie ce va aparea in Calendarul Nikon 2015.



REGULAMENT


Perioada inscriere: 01 apr 2014 - 15 apr 2014

Perioada votare: 16 apr 2014 - 30 apr 2014





Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
 Au fost adaugate 46 comentarii
Nikonisti
comentariu sticky
Nikonisti a scris pe 05-05-2014 la 16:58
Fotografia lui Cosmin Reti a fost retrasa din concurs. Pentru a evita modificarea topurilor, echipa Nikonisti a decis ca fotografia lui Cristian Gusa sa fie publicata pe fila lunii aprilie a Calendarului Nikon 2015. Multumim pentru intelegere.
2
0
Cosmin reti
Cosmin reti a scris pe 05-05-2014 la 17:10
Multumesc.
0
1
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 21:56
Felicitari Cosmin Reti, o fotografie care respecta tema, excelenta estetic si tehnic. Felicitari Cristian Gusa pentru ca ai obtinut un rezultat foarte bun cu un aparat care nu e "ultimul racnet" si cu obiectivul de kit si inel macro. Deci, se poate face macro de calitate fara investitii majore. Felicitari Istvan Urak pentru o imagine foarte frumoaFelicitari Cosmin Reti, o fotografie care respecta tema, excelenta estetic si tehnic. Felicitari Cristian Gusa pentru ca ai obtinut un rezultat foarte bun cu un aparat care nu e "ultimul racnet" si cu obiectivul de kit si inel macro. Deci, se poate face macro de calitate fara investitii majore. Felicitari Istvan Urak pentru o imagine foarte frumoasa. Felicitari Silviu Bondari pentru cadrul poetic. Consider ca a fost una dintre cele mai bune fotografii. Singurul minus, in opinia mea, ar fi ca pare a fi un cadru care nu "striga": "Sunt macro!" Poate o apropiere mai mare de subiect sau un crop care sa o mimeze ar fi accentuat impresia de apropiere extrema de lumea marunta. Nu e suficient sa faci o fotografie cu obiectiv macro, cu respectivul 105 mm se pot face si portrete. Dar te felicit, o imagine minunata. Felicitari Calin Iulian Hutanu pentru ca ai creat un cadru, ai avut o idee, ai muncit-o, si rezultatul este admirabil. Imaginea are o poveste. Si in spate, si in ochii privitorului. Felicitari Rodica Cosarba pentru o imagine care iese din tipare. Felicitari Tibor Russu Bors si felicitari si pentru Calin Iulian Hutanu pentru o imagine foarte simpatica, ce iese in evidenta. Felicitari si celorlalti premianti pentru realizarile tehnice. Luna aceasta avem un insectar admirabil. ..afiseaza tot comentariul
1
0
Preda Luiza Maria
Preda Luiza Maria a scris pe 03-05-2014 la 11:47
Pe altii i-au descalificat, pe astia nu. "poza nu striga macro",serios? Silviu crede ca daca pui un obiectiv care are constructie macro inseamna ca toate pozele pe care le faci cu el ies automat la report 1:1 :)). Si ca sa vezi domne: si astia doi sunt prieteni pe facebook. Cum altfel sa dai 10 la o poza care ar trebui descalificata dupa regulile Pe altii i-au descalificat, pe astia nu.
"poza nu striga macro",serios? Silviu crede ca daca pui un obiectiv care are constructie macro inseamna ca toate pozele pe care le faci cu el ies automat la report 1:1 :)).
Si ca sa vezi domne: si astia doi sunt prieteni pe facebook. Cum altfel sa dai 10 la o poza care ar trebui descalificata dupa regulile lor.
..afiseaza tot comentariul
1
0
Urtila Camelia
Urtila Camelia a scris pe 03-05-2014 la 12:13
Unii se chinuie, fac scenarii, setup, inchiriaza obiectiv special pentru tema si dupa vin astia cu notele de 10 pe cunostinte in juriu. Frumos
1
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 03-05-2014 la 12:30
Da, serios. Exprimarea mea a fost una mai... voalata, dar mesajul a fost cred, acelasi. Mi se pare ca s-a facut o extrapolare, macro si close-up, dar cred ca ideal ar fi fost ca la tema macro, fotografiile inscrise sa prezinte aspecte mai putin sau deloc sesizabile cu ochiul liber. S-a observat ca nu respecta ratia, ca nu e 2:3. Desi pare mai "alunDa, serios. Exprimarea mea a fost una mai... voalata, dar mesajul a fost cred, acelasi. Mi se pare ca s-a facut o extrapolare, macro si close-up, dar cred ca ideal ar fi fost ca la tema macro, fotografiile inscrise sa prezinte aspecte mai putin sau deloc sesizabile cu ochiul liber. S-a observat ca nu respecta ratia, ca nu e 2:3. Desi pare mai "alungita", nu am masurat, dar daca este asa, atunci, cu toata aprecierea si toata parerea de rau, ar trebui descalificata. Nu pentru ca acel raport diferit i-ar da valoarea, sau un crop in proportii "legale" ar face imaginea una mai buna, ci pentru ca regulile sunt facute pentru a fi respectate. Ce am apreciat eu la aceasta fotografie este abordarea originala, subiectul bine ales, prelucrarea, atmosfera. Este o fotografie care iese in evidenta, una dintre putinele, dealtfel. Intr-o lume plina de gandaci, pare un vers dintr-o poezie. Dar acesta este un alt aspect, independent de tema, de concurs si de rigorile sale. ..afiseaza tot comentariul
0
0
Cristian
Cristian a scris pe 04-05-2014 la 14:52
Da este o poza superba, dar nu despre asta era vorba. Este vorba despre faptul ca au descalificat multe alte poze care au incalcat regulamentul. Poate imi explica si mie cineva cum este asta raport macro 1:2. http://i60.tinypic.com/9693q1.png Silviu, saracul, are impresia ca daca scrie micro pe obiectiv orice poza respecta tema :).
1
0
Cosmin reti
Cosmin reti a scris pe 05-05-2014 la 19:43
Cam asta e standardul de calitate in materie macro. http://www.zeiss.com/camera-lenses/en_de/camera_lenses/slr-lenses/makroplanart2100.html e naspa, nu stie decat 1/2 ratie.
0
0
Andrei Varga
Andrei Varga a scris pe 02-05-2014 la 21:12
se vor arata notele juriului la toate fotografiile inscrise in concurs?
3
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 21:35
Asa ar trebui, asa ar fi normal. Nici eu nu vad notele pe care le-am primit.
0
0
cucubau
cucubau a scris pe 02-05-2014 la 22:11
Daca nu sunt in top zece concurentii isi pot vedea doar notele alocate pozelor proprii (trebuie sa fi logat). Big up Monica pt poza, din pacate nici juriul nici publicul nu apreciaza frumosul.
1
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 22:15
Am incercat, logata fiind, dar nu apar... Multumesc pentru apreciere! Si eu ti-am apreciat comentariul de la poza cu ochiul, mi s-a parut pertinent.
0
0
Cristian
Cristian a scris pe 02-05-2014 la 22:26
Trebuie sa te duci la poza ta. Nu cred ca apar in galerie. Este posibil totusi sa apara mai incolo, tin minte de luna trecuta ca mai intai au afisat pentru primii 10 si abia dupa am vazut si pe poza mea (parca o zi diferenta). Legat de comentariu: a fost unul din multele pe care le puteam face. Vad ca cineva i-a gasit prieteni pe facebook :). LasaTrebuie sa te duci la poza ta. Nu cred ca apar in galerie. Este posibil totusi sa apara mai incolo, tin minte de luna trecuta ca mai intai au afisat pentru primii 10 si abia dupa am vazut si pe poza mea (parca o zi diferenta).

Legat de comentariu: a fost unul din multele pe care le puteam face. Vad ca cineva i-a gasit prieteni pe facebook :).
Lasa de dorit punctajul, din multe puncte de vedere. Ma asteptam de la public, e pe ochi frumosi, dar nu de la juriu.
Pacat, era o initiativa buna pt comunitatea foto :(
..afiseaza tot comentariul
0
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 03-05-2014 la 12:36
Acum apar notele, cred ca a fost acea zi diferenta pana s-au rezolvat problemele tehnice. Tocmai in cazul prietenilor, juriul ar trebui sa incerce sa fie mai obiectiv, altfel isi strica reputatia. Ar trebui sa poata justifica notele acordate, si pe cele mari, si pe cele mici. Subiectivismul nu va putea fi vreodata inlaturat, dar daca depaseste anumAcum apar notele, cred ca a fost acea zi diferenta pana s-au rezolvat problemele tehnice. Tocmai in cazul prietenilor, juriul ar trebui sa incerce sa fie mai obiectiv, altfel isi strica reputatia. Ar trebui sa poata justifica notele acordate, si pe cele mari, si pe cele mici. Subiectivismul nu va putea fi vreodata inlaturat, dar daca depaseste anumite limite, daca devine "macro-subiectivism" (ca in macro-economie), atunci se duce tot edificiul de rapa. ..afiseaza tot comentariul
0
0
Cosmin reti
Cosmin reti a scris pe 02-05-2014 la 19:36
Deoarece consider neregulamentara decizia cu privire la impartire in mai multi castigatori, acest aspect neffind specificat in regulamentul de mai sus, imi retrag fotografia participanta. Retrag si dreptul Nikon Romania si Skin Media de am folosi fotografia in vreun fel. Multumesc.
2
3
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 22:37
Am sugerat, in trecut, sa fie un premiu de popularitate (200 de lei, sa zicem), si unul decis de juriu (prezenta in calendar si voucher - 800, de exemplu). Ar fi doua competitii paralele, separate, fiecare cu tinta ei, fara sa se incomodeze una pe cealalta. Te felicit si pentru imagine si pentru decizie.
0
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 22:41
A, s-ar presupune si sa fie o jurizare la inaltime...
0
0
Nikonisti
Nikonisti a scris pe 05-05-2014 la 10:36
Domnule Cosmin Reti, exista doua premii in concursul Se cauta fotografia lunii, premiul juriului (pe care l-ati castigat) si premiul lunar constand in voucher-ul de 1000lei (castigat de catre Cristian Gusa).

Premiul juriului este ales de catre cei doi membri ai juriului, iar cel lunar (in valoare de 1000lei) este decis prin agregarea celor 2 topuri. Aceste detalii sunt mentionate in regulament.

Ne pare rau ca nu sunteti multumit, dar va asiguram ca toate deciziile au fost luate conform regulamentului.
3
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 05-05-2014 la 15:16
Intr-adevar, premierea respecta regulamentul. L-am felicitat pe Cosmin pentru ca a luat intr-un fel atitudine, exprimandu-si nemultumirea fata de felul in care s-a desfasurat concursul si felul in care este conceput. Intotdeauna exista nemultumiti, dar ideal ar fi ca regulamentul sa fie respectat pentru toata lumea, ca jurizarea sa nu fie - cel putIntr-adevar, premierea respecta regulamentul. L-am felicitat pe Cosmin pentru ca a luat intr-un fel atitudine, exprimandu-si nemultumirea fata de felul in care s-a desfasurat concursul si felul in care este conceput. Intotdeauna exista nemultumiti, dar ideal ar fi ca regulamentul sa fie respectat pentru toata lumea, ca jurizarea sa nu fie - cel putin sa nu para partinitoare, iar la observatii ca cele de mai sus sa existe un raspuns clar si la obiect. Ma refer la imaginile care au un crop neregulamentar si la dilema a fi sau a nu fi... macro. ..afiseaza tot comentariul
0
0
Georgel
Georgel a scris pe 02-05-2014 la 11:44
Descalificati va rog pozele care nu respecta regulamentul:
http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/antal-csep-9058
nu pastreaza raportul original
http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/silviu-bondari-8660
nu are raportul de magnificare minim permis
http://www.nikonisti.ro/coDescalificati va rog pozele care nu respecta regulamentul:
http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/antal-csep-9058
nu pastreaza raportul original
http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/silviu-bondari-8660
nu are raportul de magnificare minim permis
http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/marius-secan-8821
nu are raportul de magnificare minim permis

Si recalculati top-ul!!!!!!!
..afiseaza tot comentariul
0
0
Nikonisti
Nikonisti a scris pe 02-05-2014 la 15:42
Buna ziua! Fotografiile respecta regulamentul si vor ramane in concurs. Va multumim pentru mesaj.
0
0
Georgel
Georgel a scris pe 02-05-2014 la 16:11
Eu vad urmatoarele reguli: "Fotografia trebuie sa pastreze ratia originala la care a fost realizata (de exemplu 3:2)" - Antal Csep - nu mi se pare ca respecta ratia. "Desi acceptam fotografi care nu au raportul de reproducere de 1:1, vor fi descalificate imaginile care nu sunt cel putin 1:2. " - Silviu Bodnari, Marius Secan - dumneavoastra credetiEu vad urmatoarele reguli:
"Fotografia trebuie sa pastreze ratia originala la care a fost realizata (de exemplu 3:2)" - Antal Csep - nu mi se pare ca respecta ratia.

"Desi acceptam fotografi care nu au raportul de reproducere de 1:1, vor fi descalificate imaginile care nu sunt cel putin 1:2. " - Silviu Bodnari, Marius Secan - dumneavoastra credeti ca acei fluturi sunt in realitate de cativa milimetri? mie nu imi iese la calcul.

Imi explicati va rog unde gresesc cu rationamentul?
..afiseaza tot comentariul
0
0
secan marius
secan marius a scris pe 04-05-2014 la 19:32
Geogel.......iti lipsesc niste informatii......EXIF-ul fotografiilor postate. Daca ai fi avut acces la el ai fi observat ca distanta focala al obiectivului folosit este de 105 mm. Doar 2 firme NIKON si SIGMA produc eceste tipuri de obiective. Ele sunt obiective dedicate macro avand rata dce reproducere 1:1. Restul e simplu.....
0
0
Cristian
Cristian a scris pe 05-05-2014 la 00:02
Inca o data, pentru toata lumea. Macro inseamna raport de reproducere de 1:1. Pe scurt: dimensiunea subiectului in realitate = dimensiunea subiectului pe senzor. Este super simplu!!!! PE exemplul vostru: daca un fluture are are arpiri de 3,6 cm in lungime, aripile lui incap fix pe latura lunga a imaginiii!!!! Daca pe un obiectiv scrie "MICRO" nu inInca o data, pentru toata lumea.
Macro inseamna raport de reproducere de 1:1.
Pe scurt: dimensiunea subiectului in realitate = dimensiunea subiectului pe senzor. Este super simplu!!!!
PE exemplul vostru: daca un fluture are are arpiri de 3,6 cm in lungime, aripile lui incap fix pe latura lunga a imaginiii!!!!
Daca pe un obiectiv scrie "MICRO" nu inseamna ca orice poza facuta cu el respecta acest raport de reproducere!!!!!
Pot in orice zi a saptamanii sa pun un nikkor 105 micro pe aparat si sa fac un portret sau un peisaj cu el!!! Asta nu inseamna ca peisajul respectiv are dimensiunea senzorului meu, sau ca persoana din portret are capul cat senzorul meu!!!!
Rusine ca aveti echipament de zeci de milioane si habar nu aveti ce face!
..afiseaza tot comentariul
1
0
Cristian
Cristian a scris pe 05-05-2014 la 00:10
E fizica elemntara! Se face in primele 12 clase!!!!! Incredibil :)
1
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 05-05-2014 la 14:48
Cristian, cred ca degeaba faci observatiile de mai sus. Sunt de acord cu tine, daca obiectivul poate face macro nu inseamna ca orice poza facuta cu el e macro. Dar nu cred ca se va rezolva nimic. Si lunile trecute, o imagine situata pe un loc fruntas a incalcat regulamentul folosind clona, healing brush si altele. Un utilizator a remarcat acest aspCristian, cred ca degeaba faci observatiile de mai sus. Sunt de acord cu tine, daca obiectivul poate face macro nu inseamna ca orice poza facuta cu el e macro. Dar nu cred ca se va rezolva nimic. Si lunile trecute, o imagine situata pe un loc fruntas a incalcat regulamentul folosind clona, healing brush si altele. Un utilizator a remarcat acest aspect intr-un comentariu la imagine. Stii ce a raspuns autorul? Ca nu-i pasa de regulament, recunoscand indirect ca l-a incalcat. Si totusi fotografia nu a fost descalificata, a ramas in top... Eu m-am lamurit, si cred ca si altii. Totusi, cred ca vor ramane destui care sa intre in joc. Si caravana trece... ..afiseaza tot comentariul
0
0
Madalina Ion
Madalina Ion a scris pe 02-05-2014 la 11:00
Bine punctat.
Cum a dat spre exemplu domnul Laurentiu Iordache nota 8 aici http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/raluca-ioana-sorici-8788
si nota 10 aici http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/dragos-stoica-8623
Nu inteleg!!!???!?
Si e doar unul din exemple.
Din pacate conBine punctat.
Cum a dat spre exemplu domnul Laurentiu Iordache nota 8 aici http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/raluca-ioana-sorici-8788
si nota 10 aici http://www.nikonisti.ro/concursuri/se-cauta-fotografia-lunii-aprilie-2014-30/dragos-stoica-8623
Nu inteleg!!!???!?
Si e doar unul din exemple.
Din pacate concursul asta devine o fatada penala pentru promovarea comunitatii :(.
..afiseaza tot comentariul
1
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 22:07
Sunt de acord. E greu de imaginat... Cand vezi asemenea opinii, nu poti sa te gandesti decat ca nu ai vrea sa fii judecat de aceiasi oameni sau dupa aceleasi criterii. Ca atare, nu ramane altceva de facut decat sa stam deoparte si departe (pe viitor).
1
0
rusine
rusine a scris pe 02-05-2014 la 22:15
Nu sunt decat prieteni pe facebook,,, Oare are legatura? Mare rusine....
0
0
Calin
Calin a scris pe 02-05-2014 la 10:40
Daca lunile trecute a fost discutabil, luna asta e chiar jenant.
Cel putin jumatate din pozele votate de juriu nu au ce cauta in top. La fel si la votul publicului. Nu compozitie, nu culori, nu tehnica. Unele nici nu respecta raportul permis de 1:2 (chiar si cu crop).
Rusine
7
0
Chirila Monica-Emilia
Chirila Monica-Emilia a scris pe 02-05-2014 la 22:34
Cel putin teoretic, o fotografie ar trebui apreciata estetic, tehnic si creativ, la fel si incadrarea in tema. Eu vad aici fotografii corecte, dar majoritatea banale. Estetica saracuta, creativitate aproape deloc. Pacat.
1
0
Pascan Constantin Lucian
Pascan Constantin Lucian a scris pe 03-05-2014 la 09:39
Super adevarat ce spui !
0
0
Nikonisti
Nikonisti a scris pe 01-05-2014 la 13:56
Concursul s-a incheiat. Castigatorii vor fi anuntati maine. Va multumim pentru participare!
1
0
Pascan Constantin Lucian
Pascan Constantin Lucian a scris pe 03-05-2014 la 09:37
Cu tot respectul, ori incepeti sa calculati si aprecierile primite de fiecare fotografie ca si vot, ori lasati sa decida doar juriul un castigator. Cei din orasele mici nu avem nicio sansa in fata celor care locuiesc in orase mari, care au posibilitatea sa apartina unui grup, sa participe la intruniri intre fotografi, in fapt sa putem aduna voturiCu tot respectul, ori incepeti sa calculati si aprecierile primite de fiecare fotografie ca si vot, ori lasati sa decida doar juriul un castigator. Cei din orasele mici nu avem nicio sansa in fata celor care locuiesc in orase mari, care au posibilitatea sa apartina unui grup, sa participe la intruniri intre fotografi, in fapt sa putem aduna voturi ale posesorilor de camere Nikon. Nu o sa vorbesc de fotografiile castigatoare insa multe fotografii care au multe voturi nu au nicio legatura cu tema, nu respecta banala regula a treimilor, ce sa mai vorbim de compozitie, culori.... si alte obiective care ar trebui sa le aiba un fotograf cand trage un cadru. Daca tot e concurs de cersit voturi atunci numarati si voturile Facebook, Google , etc. Daca nu , nu mai are rost sa participam. ..afiseaza tot comentariul
0
0
Luca Adrian
Luca Adrian a scris pe 25-04-2014 la 09:40
Se pot acorda mai multe voturi la poze diferite?
0
0
Diana
Diana a scris pe 23-04-2014 la 16:58
In opinia mea, cateva imagini par a fi prelucrate cu ajutorul Photoshop-ului.
1
3

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.