Tips and Tricks pentru Fotografie Culinara cu Platon Fotograf Culinar

Platon este fotograf culinar cu o experiență de aproximativ 4 ani, specializat în realizarea de fotografii care vând, create direct în restaurante. Portofoliul sau include colaborări cu numeroși clienți mari și foarte mari, atât din România, cât și internaționali.

Nikon Z7II

Pentru că fotografiile sale ne-au cucerit l-am rugat să oferă câteva tips & tricks pentru comunitate Nikon România despre cum poți să faci o fotografie culinară reușită.

1. Înainte de toate a fost LUMINA – Învață să stăpâneșți lumina – este pilonul principal în fotografie. Nu îți prinde urechile în ”naturală sau artificială”. Începe cu ce ai și testează – frontală, din spate, din lateral, reflectată (cu cartoane, plasticuri, capace de caserolă etc) spre obiectul sau subiectul fotografiat, dispersată etc. În timp, o să-ți dai seama ce îți place cel mai mult.

Nikon Z7II

2. Creează-ți propriile fundaluri(DIY) sau NU LE FOLOSI DELOC – Atunci când trebuie să faci fotografii pentru meniul unui restaurant și locația arată bine, iar fotografiile vor fi folosite în mare parte pe Social Media. Alege-ți 1-6 spoturi unde să fotografiezi și scoate tot ce e mai bun din locație. Proprietarul a investit mulți bani în design, folosește-l!

Nikon Z7II

3. Condimentele se folosesc DOAR LA PREPARAREA MÂNCĂRII – Nu face exces de condimente și alte ingrediente pe lângă farfurie sau mai ales nu modifică aspectul preparatului, pentru că o să creezi mari bătăi de cap staff-ului după ce fotografiile vor fi postate. Pune accent pe locație și vinde atmosfera!

Nikon Z7II

4. Du compoziția la nivelul MAX – Testează unghiuri și perspective diferite – fii nonconformist, fii ciudatul din clasa!

Nikon Z7II

5. Uită de tot și ia-o de la capăt! – Dacă eșți fotograf de eveniment și vrei să faci și fotografie culinară trebuie să știi că la un moment dat va trebui să renunți la una din ele. NU folosi preseturile de nuntă în fotografia culinară! Editează mai realist, cât mai apetisant. Less is more!

Nikon Z7II

  1. După LUMINA a fost COMUNICAREA – Vorbește cu toți din locație și încearcă să înțelegi vibe-ul. Pune întrebări cât mai multe persoanei responsabile de proiect (patron, PR, Social Media manager s.a.m.d). Trebuie să stabileșți foarte bine task-urile și direcția DIN START! Integrează brandingul subtil – adaugă coerentă vizuală și un touch personal. Fiecare locație are personalitatea ei, această se va observă și în fotografiile tale.

Nikon Z7II

7. Mie îmi plac poveștile să le văd și ascult, dar dacă mă faci să le și trăiesc… – Probabil ai auzit peste tot că totul trebuie să aibă o poveste. Chiar așa este! Un trigger important pentru emoții sunt poveștile. Fă-i să saliveze!

Nikon Z7II

8. NU CAUTĂ REȚETE – Rețeta eșți tu!

Nikon Z7II

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *