”Autofocusul precis, o viteză mare a obturatorului și răbdarea sunt esențiale pentru a fotografia păsările în zbor”, spune Rachel Bigsby, testând Nikon Z6III.
Unul din creatorii care testează noul Nikon Z6III, Rachel Bigsby – schimbă Antarctica pentru Cape Town. Provocată de Nikon, în campania The Human Prompt, cu următorul prompt /Capturează: ”atleți de zi cu zi, performanțe neașteptate” fotograful anului de păsări și fotograful Național Geographic s-a îndreptat spre Insula Păsărilor din Lambert’s Bay, pe coasta de vest a Cape Town, unde a fost întâmpinată de mii de păsări marine, gannets, din Cape.

„Aproape mi-e rușine să recunosc că am o ora de filmare în care plâng de fericire în față păsărilor” rade Rachel. Echipată cu obiectivele NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S, NIKKOR Z 135mm f/1.8 S Plena și NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR, Creatoarea Nikon raportează concluziile ei, experimentând cu nouă camera de 24,4MP.
Selectarea subiectului
Odată aleasă locația , toate privirile sunt acum asupra subiectului – de ce păsările gannets? „Nu există un atlet mai bun decât un gannet” spune Rachel echipei Nikon. „Ei plonjează cu 60 mile pe ora, înoată până la 50 metri, zboară 100 de mile pe zi și m-am gândit, ‘Iată atletul meu de zi cu zi, ascuns la vedere.’ Știam deja ecologia și comportamentul subiectului meu, așa că era vorba doar de aplicarea promptului și de a descoperi ce pot și ce nu pot face. Am vrut să aplic promptul personalității subiectelor cu care lucrăm.”

Viteză mai mică a obturatorului pentru a exagera mișcarea
După ce a observat păsările gannet, următoarea sarcina a lui Rachel a fost să captureze mișcarea lor. „Am optat pentru o viteză mică a obturatorului (relativ la viteză mare a unui gannet în zbor) pentru a exagera zborul și mișcarea lor în colonie, capturând și redand simultan agitația păsărilor din spate” explică Rachel. „Această tehnică necesită un nivel de experimentare, solicitând un echilibru între viteză obturatorului și deschiderea diafragmei pentru a captura mișcarea fără a pierde detalii în trăsăturile păsării.”
Tips&Tricks: În fotografia de mai jos, Rachel a folosit o diafragmă de f/14, o viteză a obturatorului de 1/1000 sec și ISO 100, dar reține că setările camerei vor diferi în funcție de situația în care te afli.

Viteză mare a obturatorului pentru a izola detaliile
„Abordarea mea pentru capturarea acestei imagini a fost să mă pun la nivelul ochilor păsărilor pentru a identifica o pereche în dansul de împerechere, din cadrul coloniei de câteva mii” continuă Rachel. „Folosind un teleobiectiv – de această dată NIKKOR Z 400mm f/2.8 TC VR – am putut izola o pereche și am fotografiat-o prin colonie, utilizând penajul defocalizat al păsărilor vecine cu scopul de a crea nu doar un fundal frumos și complementar, ci și pentru a elimina distragerile altor păsări. Am așteptat cu răbdare că păsările să își ridice ciocurile și să facă ‘bill țap’, cu o viteză suficient de mare a obturatorului de 1/2500 sec pentru a surprinde mișcarea clar.”
Testarea noului EVF
Creatoarea Nikon a fost imediat atrasă de EVF-ul de 5760k puncte, în prezent cel mai luminos vizor dintre toate celelalte prezente pe camere mirrorless. „Lucrez mereu în lumina puternică sau zăpadă și port mereu ochelari de soare, așa că vizorul poate părea întunecat, mai ales când trec de la expuneri high-key la low-key” spune ea. „Luminozitatea vizorului Z6III a însemnat că nu am avut nevoie de mult timp pentru că ochii mei să se adapteze.”

Tracking superior
Cu autofocusul dus la maximum, plus Pre-Release Capture, Nikon Z6III va ține pasul cu orice creezi. „Sunt entuziasmată să văd o camera de fauna sălbatică mai accesibilă decât Z9 care nu face compromisuri în ceea ce privește tehnologia și calitatea” explică Rachel. „Tracking-ul a ținut pasul cu păsările în zbor împotriva distragerilor de pe stânci și alte păsări. Că fotograf de fauna sălbatică, având o camera care poate ține pasul cu viteză faunei sălbatice este crucial. Sunt foarte mulțumită de rezultate.”
Video impecabil fără trepied
În această epoca, cererea pentru video nu a fost niciodată mai mare – un fapt cu care Rachel este de acord. „Trebuie mereu să filmez videoclipuri suplimentare pentru rețelele mele sociale sau YouTube sau proiectele mele” explică ea. „Calitatea redării Z6III a fost excelență. Am filmat pinguinii și păsările gannets în Full HD slow motion, complet din mâna. Nu există nicio mișcare sau tremur vizibil, deși am filmat fără trepied, pentru că camera este atât de ușoară și ușor de ținut. Înseamnă că tranziția între fotografie și filmare este mult mai facilă decât în situațiile în care trebuie să lucrezi cu o camera de filmare grea.”
Dacă aș putea recomandă această camera cuiva…
„Este camera mirrorless perfectă pentru fotografii serioși, ce vor să evolueze, dar și pentru cei care doresc o camera fantastică care nu costă o avere – care nu îți va rupe spatele – și care, de asemenea, nu face compromisuri în ceea ce privește calitatea” concluzionează Rachel. „Este ușoară, nu este complicată de folosit și nu necesită mult timp să te acomoezi cu ea. O iei în mâna și se simte instant familiară.”
Urmăriți The Human Prompt: The Creative Athlete cu Rachel Bigsby mai jos.
Episodul 3 | Nikon Z6III cu Rachel Bigsby
În acest episod, o urmărim pe expertă în păsări marine și fotograful de fauna sălbatică Rachel Bigsby, folosind pentru prima dată noul Nikon Z6III. Obține o perspectiva asupra fluxului de lucru al lui Rachel, pe măsură ce demonstrează capacitățile avansate ale Z6III pentru capturarea păsărilor în zbor, folosind setările rapide FPS, bird AF, super-luminosul EVF – și cum toate aceste caracteristici o ajută să captureze fotografii dinamice. Continuă să urmărești pentru a vedea cum Rachel interpretează promptul nostru – ”/Capture: atleți de zi cu zi, performanțe neașteptate.”