Nikon COOLPIX P300

Nikon COOLPIX P300

Nikon COOLPIX P300 este un aparat foto compact cu un obiectiv incredibil de luminos care asigură rezultate frumoase, mai ales când fotografiaţi noaptea sau în condiţii de iluminare dificilă. Obiectivul NIKKOR special conceput asigură o diafragmă rapidă f/1.8, începe de la unghi larg de 24 mm şi dispune de sticlă Nikon cu Indice mare de refracţie pentru a asigura imagini clare cu contrast ridicat. În combinaţie cu un senzor de imagine CMOS cu iluminare din fundal extrem de sensibil şi control complet manual, acest aparat foto oferă libertatea creativă de a surprinde scene exact aşa cum le vedeţi.

Specificatii importante:

  • •Obiectiv NIKKOR luminos f/1.8 cu unghi ultra-larg de 24 mm
  • •Senzor de imagine CMOS de 12,2 megapixeli cu iluminare din fundal
  • •Moduri de expunere (P/S/A/M)
  • •Înregistrare film Full HD (1080p)


Accesorii utilizate:

  • • Geanta Lowepro Apex 20 AW
  • • Trepied Velbon P-Max
  • • Filtru polarizare Marumi 52mm DHG Circular PL.D

Amsterdam

Tara: Olanda
Pozitionare pe Glob:52°22'23" N 4°53'32" E
Populatie: 780,152 locuitori
Densitate: 3,506 loc/km2
Limba vorbita: olandeza
Temperatura medie maxima: 23° (iulie)
Temperatura medie minima: 0° (februarie)

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Amsterdam: Jurnal de calatorie

Fotografii si explicatii tehnice: Serban Mestecaneanu
Text jurnal: Delia Mestecaneanu

Marti

Amsterdam, aparut in secolul XIII ca un sat de pescari in jurul raului Amstel, de la care a luat si numele, devenit in secolul XVII centru cultural si comercial, perioada cunoscuta ca Epoca de Aur, in care s-au creat multe canale noi, este acum o metropola colorata cu 780.000 de locuitori, din care 37% sunt de alte nationalitati.

Un fel de wikipedia inainte de inceput de drum! Tot inainte sa incepeti parcurgerea acestui text trebuie mentionat ca fotografiile au fost grupate dupa destinatie, asa ca daca faceti click pe imaginile in dreptul carora este mentionat "GRUP", vi se va deschide o pagina cu alte cateva fotografii.

Ni s-a oferit ocazia sa mergem in Amsterdam cu un aparat Nikon COOLPIX P300, de fapt lui Serban i s-a oferit si, pentru ca imi doream de mult sa merg in acest oras pe ape, Venetia nordului, cum i se mai spune, mi-am facut si eu bagajul, ca doar nu era sa imi las sotul sa se apropie singur de Red Light District, si am plecat impreuna la drum, urmand ca el sa faca fotografiile si eu textul.

Calatoria noastra in Amsterdam a inceput cu o plimbare cu trenul, dar nu spre Amsterdam, cum era de asteptat, ci in directia opusa, deoarece noi, niste turisti proaspat aterizati pe meleaguri straine, n-am stat prea mult sa studiem mersul trenurilor, ci ne-am urcat in primul tren pe care l-am vazut in fata ochilor. nikon-coolpix-p300-amsterdam-1 18mm    ISO 160    4,3mm    f2,5    1/320    mod Auto In timp ce asteptam cuminti sa ne apropriem de Amsterdam, am pus camera pe Auto si am inceput sa fotografiez in tren. Din lipsa de subiecte in tren, mi-am indreptat atentia asupra a ceea ce se intampla afara, apoi am descoperit reflexia Deliei in geam, numai ca a trebuit ca fundalul, adica exteriorul, trebuia sa fie ceva inchis tonal asa ca am declansat dupa ce am ajuns intr-o statie ca sa aduc la viata reflectiile din geam

Trebuie sa-i multumim insa controlorului care a venit sa vada daca am activat biletele, lucru care, din graba, eram cat pe ce sa-l ratam. Dupa ce ne-a studiat biletele, ne-a spus ca daca vrem sa ajungem in Amsterdam si nu in orasul vecin, am face bine sa coboram la prima statie si sa luam trenul inapoi. Asa ca am sfarsit prin a face o calatorie cu trenul de 45 de minute prin imprejurimile Amsterdamului.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

In sfarsit, ne-am cazat la hotel, si am plecat la plimbare spre una dintre cele mai importante piete din Amsterdam, Rembrandtplein. Pe drum am fost surprinsi ca din loc in loc vedeam diverse persoane care erau ori imbracate din cap pana in picioare in portocaliu, ori aveau cel putin un obiect vestimentar portocaliu. Am presupus ca olandezii sunt tare nationalisti, dar abia cand am ajuns in Rembrandtplein am realizat ca, nefiind microbisti, nu eram la curent cu faptul ca in acea zi era meciul Olanda - Ungaria, lucru pe care l-am aflat de la multimea covarsitoare invesmantata in portocaliu care invada barurile si terasele. Domnea o atmosfera de sarbatoare, suporterii erau galagiosi si binedispusi de la berea consumata si de la perspectiva imediata a meciului. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup1-1 GRUP #1    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/800    mod Auto De cele mai multe ori in astfel de cazuri vrei sa surprinzi cat mai multe si o lentila cat mai scurta este de dorit. P300 are o lentila de 24mm in format 35mm sau 4,3mm in format compact - aici cadrele le-am luat ridicand camera deasupra capului si tinand camera cat mai orizontal posibil ceea ce necesita ceva experienta.

Dupa ce ne-am veselit si noi alaturi de ei, dar fara bere pentru ca ne durea gatul (amandoi am avut un fel de amigdalita pe toata perioada calatoriei, de retinut pentru intalnirea cu Heineken), am plecat sa colindam strazile, pietele, canalele, dornici sa descoperim orasul, sa participam la viata lui alaturi de locuitorii acestuia si de numerosii turisti veniti de pretutindeni. E surprinzator si placut in acelasi timp sa fii inconjurat de atata apa, sa treci tot timpul peste un pod, peste un canal, casa primitoare atat pentru nenumarate rate si lebede, cat si chiar pentru locuitorii orasului, pentru ca pe toate canalele exista case construite pe apa. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup2-1 GRUP #2    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/640    -1/3 expunere    mod Auto De mentionat ca pe toate perioada sederii, cu exceptia zilei de sambata, nu prea am vazut soarele la fata, asta inseamna cer gri, culori estompate asa ca de cate ori am simtit ca se preteaza am ridicat saturatia cu o treapta ca sa nu para fotografiile prea mohorate - iar in alte cazuri am pus camera pe alb-negru. In cazul de fata, chiar daca soarele nu aparuse decat de cateva minute si cerul era de un alb-bleu spalacit, am subexpus camera cu o treime ca sa obtin un cer ceva mai albastru.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Sunt in jur de 2500 de astfel de case, iar municipalitatea doreste ca numarul lor sa se mentina la acest nivel, sa nu mai creasca, pentru ca se pare ca ar mai vrea si altii. Majoritatea au apa curenta si electricitate si unele chiar si gaze. Am admirat, de asemenea si casele construite pe strazile ce margineau canalele, frumoase case de caramida cu geamuri mari, albe. Am descoperit ulterior ca datorita faptului ca sunt foarte inguste, toate casele au sub acoperis cate un carlig folosit pentru crearea unui scripete de ridicare a mobilei si de introducere a acesteia pe geam. Ma intreb, pe unde se baga pianul? nikon-coolpix-p300-amsterdam-3 Mod panoramic 180 grade Camera are doua moduri: 180 si 360 grade, iar fotografiile ies chiar haioase; aici am asteptat pana sa apara un vaporas ca sa vad cum functioneaza modul panoramic - am incercat si varianta 360 grade, moment in care trebuie sa te protapesti bine pe picioare si sa executi o rotire completa, incercand sa mentii camera paralela tot timpul. nikon-coolpix-p300-amsterdam-6 ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/800sec    Mod SCENE + Efecte Speciale + Monocrom contrast ridicat Camera are doua moduri alb-negru: clasic si contrast ridicat, folosibil in functie de preferinte, dar ambele lucreaza foarte bine, iar din cauza lipsei de culoare si de soare, am cam apelat la functia asta destul de des. De multe ori poti sa faci o fotografie buna cautand subiecte prin locurile cele mai banale, precum pietrele ce alcatuiesc strada.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Ne-am tot plimbat pe strazi, minunandu-ne la tot pasul de puzderia de biciclete ce ne inconjura din toate partile. Oriunde ne uitam vedeam cate o bicicleta sau mai multe, numarul lor intrecandu-l cu mult pe cel al masinilor. Cand traversam strada, cand mergeam pe trotuar, trebuia sa avem grija sa nu dam peste vreo bicicleta sau mai degraba sa nu dea ea peste noi. Aveau culoar dedicat, cum exista si la noi din loc in loc, dar spre deosebire de cele de la noi, acestea erau folosite exclusiv de biciclete sau scutere, poate si pentru ca erau tot timpul pline. Aveau pana si semafoare separate, care functionau in general in acelasi timp cu cele de pietoni. nikon-coolpix-p300-amsterdam-2 ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/640    mod Auto Aici am folosit camera pe Auto din lipsa de timp ca sa nu pierd biciclistii, dar am regretat ulterior, mi-as fi dorit sa subexpun putin ca sa iasa cerul un pic mai albastru - ceea ce este incredibil la P300 este timpul scurt de pornire, lentila se extrage foarte repede iar camera este pregatita de fotografiat in timp foarte scurt pentru un compact.

Spre seara ne-am intors spre hotel trecand tot prin Piata Rembrandt, cautand vreun suporter portocaliu, dar intre timp toate portocalele plecasera pe stadion, lasand in urma lor maldare de pahare goale si mucuri de tigari. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup3-1 GRUP #3    ISO 400    4,3mm;    f2    1/8sec    mod A Una dintre cele mai bune avantaje ale lui COOLPIX P300 este ca poti sa modifici foarte repede diafragma sau timpul de expunere de la cele doua rotite, iar cum in cele mai multe cazuri eu lucrez pe prioritate de diafragma, schimbarea ei e floare la ureche. In plus, poti sa reglezi Auto ISO in doua variante: pana la 400 sau pana la 800. Avand in vedere ca lentila este extrem de luminoasa (f1,8) de cele mai multe ori ISO400 mi-a fost de ajuns. Senzorul este un CMOS cu iluminare din fundal, de 12MP, pe scurt, o combinatie ideala de fotografie in lumina scazuta. As fi putut in fotografia asta sa 'fixez' miscarea subiectilor prin ridicarea sensibilitatii senzorului dar am cautat sa obtin senzatia de stergere a oamenilor astfel incat sa pun accentul pe cladirile goale din fundal.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Miercuri

A doua zi am fost atrasi de fascinatia diamantelor (nota fotografului: Delia vrea sa spuna ca EA a fost atrasa...), asa ca am vizitat una dintre fabricile autohtone de prelucrat diamante, Gassan, unde am facut un tur si ni s-a prezentat istoria fabricii si tehnicile de prelucrare folosite, apoi am avut ocazia sa admiram diverse diamante de dimensiuni si calitati diferite. E intr-adevar fascinant sa stii cat de mult timp petrec sa slefuiasca niste pietricele asa de mici, 8-9 ore ca sa obtina 57 de fatete pentru taietura "brilliant". Iar cei de la fabrica cu pricina s-au gandit ca parca n-ar fi destule fatete, asa ca au inventat ei taietura lor, "Gassan", de 121 de fatete. Ii dadea intr-adevar o stralucire ireala, dar iti trebuie ochi de vultur ca sa le numeri pe toate. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup4-1 GRUP #4    ISO 400    12,5mm;    f4    1/40    Mod A + Macro Modul macro se poate activa aproape in orice menu ceea ce este foarte convenabil. Diamantul, din considerente de securitate se afla intr-un cub de sticla asa ca am fost limitat dpdv al aproprierii de subiect, in plus nu am putu sterge praful existent si de nedorit dealtfel din interiorul cubului, pe de alta parte o dovada a capacitatii lentilei de a capta detalii foarte mici.

Dupa atata stralucire, ne-am decis sa facem o incursiune in trecutul unor vechi si instarite familii olandeze, ale caror case transformate in muzee, se gasesc raspandite de-a lungul numeroaselor canale. Cele pe care le-am vizitat noi se aflau pe unul dintre principalele canale ale Amsterdamului, Kaizergracht. nikon-coolpix-p300-amsterdam-4 ISO 160    5mm;    f2,8    1/1250sec    Mod SCENE + Efecte speciale + Monocrom contrast ridicat Lebada din cadru mi-a dat multe batai de cap, nu vroia cu nici un chip sa se duca in zona intunecata ca sa pot sa ii fac o poza... Am stat mult in zona asta pana am fost multumit de rezultat, cred ca am tras 50 de cadre in total, am pus camera mai intai pe modul Continuu (8 cadre/sec) ca sa surprind lebada in clipa in care a batut din aripi, pana la urma tot un cadru mai linistit si 'zbuciumat' de contrastul ridicat al efectelor speciale mi-a placut cel mai mult.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Una dintre case, Geelvinck, era formata din doua cladiri, despartite de o frumoasa si cocheta gradina cu un mic iaz in mijloc. Cealalta, Van Loon, fusese a unuia dintre fondatorii Companiei Olandeze a Indiilor Orientale, construita in anul 1672, avand de asemenea o gradina, mai mica, dar foarte frumos aranjata, tip labirint in forma de floare. Amandoua casele purtau amprenta timpului ce a trecut peste ele, dar care a lasat nestirbita frumusetea camerelor, fiecare decorata in alt stil si avand alta destinatie, impodobite cu tablouri ce ilustrau membrii marcanti ai familiilor respective. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup5-1 GRUP #5    ISO 160    4,3mm;    f1,8    1/30sec;    -1/3 expunere;   Mod A Dupa ce fac o fotografie de test verific informatiile pe ecran, in special histograma sa verific expunerea aparatului. Monitorul de 3 inci are o rezolutie si calitate foarte buna si se descurca decent chiar si in conditii puternice de iluminare ambientala. In cazul de fata am simtit nevoia ca trebuie sa subexpun putin astfel incat sa reduc arderile date de lumina puternica pe statuia din centrul imaginii, dar nu prea mult ca sa nu intunec foarte tare cadrul din stanga. Faptul ca poti face asta simplu si fara sa intri in menu a contat enorm, micile reglaje fac diferenta si pentru cei care doresc sa manuiasca corect o camera ca sa o foloseasca la intregul randament este o binecuvantare. Bravo Nikon! Am apelat de cateva ori la modul HDR. O sa gasiti 2 exemple in fotografiile din aceste case vechi. Uneori folosirea HDR este benefica, alteori culorile se estompeaza prea mult, asa ca sugerez sa faceti incercari si sa alegeti imaginea finala acasa pe monitor prin comparatie. Eu am folosit modul HDR*1 sau *2 dar cu mare atentie, *3 este mult prea 'dur' cu imaginea. Pana la urma ramane o alegere personala. Modul BSS (best shot selector) a fost o descoperire frumoasa - am folosit functia asta cand vroiam sa las camera sa selecteze cea mai clara imagine dintr-o rafala. Nikon propune aceeasi abordare si in modul Scene Muzeu care face acelasi lucru. Eu am folosit-o in cadrele de interior.
nikon-coolpix-p300-amsterdam-5 GRUP #5    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/500sec;    Mod SCENE + Efecte speciale + Monocrom contrast ridicat Pentru varianta alb-negru exista si o solutie de a fotografia in rafala: poti desatura imaginea la maxim in modul A sau S si apela la rafala cu 8 cadre pe secunda. In cazul de fata am 'plasat-o' pe Delia pe scari si am tras cateva cadre dar fotografia nu era cine stie ce asa ca am asteptat sa treaca o bicicleta. Am coborat punctul de statie (am stat in genunchi) ca sa surprind cat mai mult din pietrele albe stradale.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Am fost in continuare la piata de flori si ne-am pierdut in multimea ofertei de bulbi, majoritatea de lalele, si suveniruri de toate felurile, modelele si marimile, reprezentand elementele de referinta ale Olandei: saboti, mori de vant, lalele si nu numai. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup5-1 GRUP #6    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/40sec;    Mod A + Macro Lentila pleaca de la diafragma 1,8, deja la f2,8 campul de profunzime este destul de mare, asta datorita dimensiunilor senzorului, fapt care constituie un avantaj, in special la fotografia macro unde obtinerea unui camp de profunzime relativ mare pe camere Full Frame se obtine de la diafragma 8 in sus. La P300 la f2,8 deja se obtine un camp decent chiar si pe Macro.

Am mancat apoi la un restaurant argentinian, Alberto's Carretta, aflat pe una dintre strazile cu magazine, timp in care a plouat intai mai incet, apoi mai tare, iar noi bucurosi ca suntem la adapost, i-am filmat pe cei mai putin norocosi, care treceau pe strada, unii grabiti, altii nu, unii pe biciclete, altii pe jos, dar in general destul de impasibili la revarsarea de ape de deasupra lor.


Ceea ce am folosit destul de des a fost modul de filmare, in varianta HD dar si varianta de 120 cadre pe secunda. Avantajele filmarii in HD pot fi vazute doar pe un monitor sau televizor pe masura, iar din ce am vazut eu imaginile sunt foarte bune.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Am fost apoi sa vedem ceva mai rar intalnit, un raft de carti pe o cladire, Boekenkast. Este format din 500 de cotoare de carti din ceramica ce reproduc carti ale unor scriitori al caror nume il poarta strazile din jur. Am mai observat si pe una dintre strazile laterale un alt perete de ceramica, se pare ca se poarta in zona, de data asta foarte colorat si reprezentand parca un desen facut de un copil, cu un personaj central cu un cap ca de pisica, cu maini de om, care-si tine ochii in palme, iar pe fata are un soare in loc de ochi, nas si gura. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup7-1 GRUP #7    ISO 160    4,3mm;    f2,2    1/250sec;    Mod Auto Aici mi-as fi dorit sa fie un pic de soare, asa ca am saturat un pic din setari ceea ce face ca fotografia sa para mai zglobie cromatic. As fi putut sa stau in picioare si sa prind cadrul clasic al blocului cu pricina, in schimb am preferat sa cobor punctul de statie si sa aduc in cadru gardul viu si claxoanele bicicletelor.

Ne-am gandit ca daca am venit in Amsterdam trebuie sa vedem si niste mori de vant si am plecat s-o cautam pe cea mai veche moara din oras, Molen De Otter. Nu mai functioneaza, dar am putut s-o admiram de la distanta, si, in timp ce faceam asta, am fost aproape saltati pe sus de podul de pe care o priveam, care ne anunta de ceva vreme, prin semnale sonore si luminoase si de barierele care se lasau in jos, ca are de gand sa faca acest lucru, adica sa se ridice, ca sa-i faca loc unei barje sa treaca. Am reusit totusi sa ne extragem la timp din calea lui inainte sa fim catapultati si am ramas o vreme sa privim ostilitatile de deschidere si inchidere ale podului. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup8-3 GRUP #8    ISO 160    2,5mm;    f2,5    1/160sec;    Mod A Un cadru banal de altfel daca strada nu s-ar ridica la cer, dar mai interesant este faptul ca pe strazile acestui oras vei gasi mul mai multe biciclete decat masini.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Plecand de la moara, in partea de vest a orasului am descoperit frumoasa biserica De Westerkerk, cea mai veche biserica protestanta din Olanda si cea mai inalta si de asemenea cartierul Jordaan, care are stradute si aleiute inguste pline cu magazine micute si restaurante primitoare. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup9-6 GRUP #9    ISO 220    4,3mm;    f1,8    1/30sec;    Mod A Am avut si momente in care am fotografiat cu 1/8sec si fotografiile au iesit foarte clare - asta e meritul functiei de reducere a vibratiilor dar si a faptului ca neexistand o oglinda ca la SLR, nu exista vibratii produse de camera. Am ales sa surprind biciclistul tot prin procedeul de 'stergere', adica sa para in miscare in fotografie ca o antiteza la masina masiva si fixa din cadru. In plus, masina are o forma alungita regasita prin asociere la deformarea bicicletei. Mi-as fi dorit insa ca bicicleta si biciclistul sa fi fost rosii sau o alta culoare puternica...

Cand s-a lasat seara, am facut o incursiune in Red Light District. Am zis ca trebuie s-o vedem si pe asta, ca doar face parte din faima orasului. Seara, acest cartier este foarte populat, este plin de restaurante si, pe masura ce te apropii de zona "rosie" apar si se inmultesc si magazinele de profil. Am fost dusi de valul de gura-casca, format in special din turisti, spre un canal care era foarte luminat si care era impanzit de o parte si alta cu vitrine cu fete. Unele mai dragute, altele mai putin, imbracate in desuuri care mai de care mai colorate, erau o aparitie menita sa ne capteze curiozitatea si privirile. Dar, tot mergand de-a lungul canalului, am fost suprinsi de alte aparitii, albe de aceasta data, care pluteau nestingherite pe apa, imune la toata vanzoleala din jurul lor ... lebedele. In tot timpul petrecut la Amsterdam n-am vazut atatea lebede cate am vazut in seara aceea, pe canalul din cartierul vitrinelor cu fete. Oare ce le atrage in acel loc? nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup10-3 GRUP #10    ISO 400    4,3mm;    f1,8    1/4sec;    Mod A In fotografia de fata am pus diafragma pe valoarea cea mai mica ca sa pot lua acest cadru fara trepied si am cautat o pozitie cat mai buna ca sa surprind lebedele. Probail ca banuiti cat de important este sa nu fi vazut pe strada! Daca faci fotografie de strada si nu vrei sa mergi cu un monstru de 2 Kg dupa tine (cu varsta trebuie sa te gandesti si la coloana ta...) atunci P300 este un companion bun. In cazul de fata P300 a fost potrivit deoarece zona Red District nu este o zona in care sa poti fotografia lejer din cauza doamnelor din vitrine. Cum eu doream sa surprind doar lebedele si nu aveam chef sa ma cert cu cineva suparat ca il fotografiez, camera asta mica m-a ferit de necazuri.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Joi

Joi am pornit-o tare de dimineata. Ne-am sculat la ora 6.00 ca sa mergem la cea mai mare licitatie de flori din lume, FloraHolland din Aalsmeer. Am luat autobuzul si, cand am ajuns acolo la 8.30, am constatat ca, surpriza, licitatia se incheiase. Se pare ca joia se tranzactioneaza mai putine flori decat in celelalte zile. Oare la cat trebuia sa ne sculam? La 4.00? In fine, resemnati, am pornit sa vizionam florile tranzactionate, care, totusi, nu erau putine la numar. In fiecare zi se tranzactioneaza in jur de 48 milioane de flori, probabil mai putin joia, cu o cifra de afaceri de 16 milioane de euro, probabil mai putin joia. Enorm! Cultivatori din toata lumea isi aduc florile la licitatie aici, unde sunt tranzactionate si apoi trimise iarasi in toata lumea. Licitatiile se desfasoara in 6 locatii, in 13 camere de licitatii, care erau goale deja cand am ajuns noi acolo, iar acest mecanism impresionanat este pus in miscare de 4500 de angajati. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup11-4 GRUP #11    ISO 400    9,9mm;    f3,5    1/20sec;    Mod Auto Hai sa folosim putin si 'zoom'-ul sa vedem cat de clara este lentila si la alte distante focale, mi-am zis eu dupa ce mai toate cadrele de pana atunci au fost luate preponderent in zona de 'wide'. Rezultatul: lentila se pastreaza intr-o zona de calitate foarte buna chiar si la capatul de 'zoom' al ei.

Noi am reusit totusi sa vedem ceva si anume impartirea florilor in vederea distribuirii lor catre cumparatori. Aceasta operatiune s-a dovedit a fi un spectacol in sine, pentru ca florile, care erau asezate pe niste carucioare metalice erau plimbate in toate directiile de catre angajati, care mergeau cu niste masinute de care agatau unul, doua, trei, zece, cincisprezece carucioare la nevoie si aratau de parca erau niste copii care se plimbau in parc cu trenuletele.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Desi licitatia se terminase, nu venisem degeaba pana acolo, florile erau intr-adevar superbe. Am vazut toate felurile de flori cunoscute si chiar si unele pe care nu le mai vazusem pana atunci, iar coloristica era senzationala. Parea ca un pictor a incercat sa vada cat de multe nuante de culori poate sa inventeze daca-si pune-n minte si face toate combinatiile care-i trec prin cap. Toate astea se desfasurau intr-o hala imensa, iar noi ne plimbam pe un culoar care se intindea ca un "U" pe deasupra lor. Nu ne mai saturam privindu-i si doar terminarea distribuirii florilor ne-a facut sa plecam si noi intr-un final. Intre timp hala se golise. nikon-coolpix-p300-amsterdam-8 ISO 250    4,3mm;    f1,8    1/30sec;    Mod A Cu toate ca aveam lumina suficienta, am pus P300 pe f1,8 si punctul de focalizare pe bicicleta ca sa izolez putin fundalul, unde oricum nu se mai intampla nimic. Ma repet, dar pur si simplu faptul ca poti atat de usor sa modifici diafragma (respectiv timpul de expunere) reprezinta un mare avantaj pentru orice camera, cu atat mai mult la o camera compact unde de obicei trebuie sa cauti prin menu sau sa activezi cine stie ce functie.

Dupa ce am plecat cu ochii in RGB, ne-am gandit sa mergem sa mai vedem o moara, si anume singura moara functionala din Amsterdam, Molen van Sloten. Pentru a ajunge acolo ar fi trebuit sa luam autobuzul inapoi pana la gara centrala de unde il luasem la venire si de acolo sa luam altul care ne ducea fix pana la moara. Dar n-am facut asta. Am zis ca n-are rost sa batem o parte din drum de doua ori asa ca ne-am gandit sa scurtam. Am mers cu autobuzul cu care venisem doar jumatate din drum, intre timp incepuse sa ploua, ne-am dat jos, am dardait putin de frig, am luat un tramvai inspre moara, ne-am dat iarasi jos si am mers pana la moara, pe jos, o bucata buna de drum, pe o ploaie torentiala si un vant care ne-a intors umbrela pe dos de vreo doua ori, o umbrela mica, de o persoana, desi eram doi sub ea. Am ajuns la moara infrigurati si uzi, nu chiar din cap pana in picioare, dar pe picioare sigur. Dar macar reusisem sa gasim moara! nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup12-1 GRUP #12    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/250sec;    Mod SCENE + Efecte speciale + Monocrom contrast ridicat Datorita vremii groaznice si a cerului care nici macar nu a avut decenta sa prezinte la apel cativa nori grasuti si negri, a trebuit sa mut pe modul alb-negru. Nu am fost multumit de cadru pana nu am gasit o bicicleta (doar suntem in Amsterdam...), iar stalpul de lumina vine sa echilibreze putin cadrul. Daca deschideti exemplele din acest grupaj o sa gasiti o fotografie facuta folosind modul de fotografiere in rafala 16 - camera preia 16 cadre foarte rapid pe care le 'tranteste' pe toate intr-o singura imagine. Initial am crezut ca traducerea era gresita (rafala) asta pentru ca am incercat acasa modul asta si toate 16 cadre pareau identice. Doar cand am fotografiat palele morii am observat ce se intampla cu adevarat.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Dupa ce am intrat si am inspectat putin muzeul adiacent, a venit morarul, ne-a prezentat moara si ne-a explicat cum functioneaza. Era foarte amabil si dorind sa intelegem cat mai bine toate mecanismele morii, a tinut neaparat sa ne duca si pe afara, in ploaie, ca sa ne arate unde urmareste el nivelul apei ca sa stie cand sa dea drumul la moara, apoi iarasi inauntru, la etaj, in camera principala, care pe vremuri servea de camera de locuit pentru morarii timpurilor respective, apoi iarasi afara, in ploaie, ca sa admiram cum se invart aripile morii. In sfarsit, murarea noastra progresiva s-a incheiat si am putut sa ne tragem putin sufletul la adapost, chiar daca nu era chiar asa de cald incat se ne si uscam si sa ne si incalzim in acelasi timp.



Am urcat apoi in pod, unde se pregatea o prezentare audiovizuala despre viata si munca lui Rembrandt, el insusi fiu de morar, iar personajele, din ceara, inspirate din tablourile lui, asteptau cuminti sub invelitori din plastic. nikon-coolpix-p300-amsterdam-10 ISO 400    4,3mm;    f2,8    1/25sec;    Mod SCENE + Copie Alb Negru Camera se descurca bine cu expunerea in majoritatea situatilor; in cazul de fata lumina cadea de sus peste capetele statuilor si foliile de plastic straluceau destul de mult. Cu toate astea ambele extreme tonale sunt expuse corect automat de Nikon P300.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Dupa ce am revenit in oras, in teritorii deja familiare, am poposit la un restaurant desprins din alte timpuri, Cafe Americano, intr-o sala mare cu tavan foarte inalt, ferestre imense, incadrate de perdele grele de catifea, iar deasupra cu vitralii colorate. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup13-3 GRUP #13    ISO 400    4,3mm;    f2,8    1/40sec;   Mod SCENE + Copie Alb Negru Foarte util este faptul ca poti sa alegi punctul de focalizare, P300 iti ofera 99 de optiuni, astfel ca nu ramai blocat doar pe punctul central. Apesi pe OK si intri in modul de alegere al punctului de focalizare, apesi la loc pe OK si camera revine in modul folosit mai inainte. Functia asta e valabila in modurile A, S, P si M. In cazul de fata, ca subiectii sa nu se 'prinda' ca ii fotografiez, am reglat camera pe un punct de focalizare descentrat catre stanga si am tinut camera ca punctul respectiv sa cada undeva pe ziarul domnului din stanga, eu uitandu-ma chipurile in alta parte. Altfel ar fi trebuit sa recompun cadrul de fiecare data sau sa aleg o diafragma mai mare ca sa obtin un camp de profunzime indestulator, dar prea multe reglari m-ar fi dat de gol.

Ne-am incalzit si odihnit putin si apoi am pornit iarasi pe strazi si de data asta am ajuns in Flea Market, unde diverse lucruri care nu mai trebuiau nimanui incercau sa imbie trecatorii, printre care si cateva sepci barbatesti asezate pe niste bizare capete de plastic. nikon-coolpix-p300-amsterdam-11 ISO 220    4,3mm;    f2,8    1/60sec;    Mod SCENE + Copie Alb Negru Un alt exemplu fericit cand pleci la drum cu o camera mica. La intrare in talcioc se anunta pe o tablita ca fotografiatul este interzis daca nu cumperi nimic. Cum nu aveam intentia sa imi cumpar o basca am beneficiat de dimensiunile lui P300 si, strecurat in palma, am luat cateva cadre.

nikon-coolpix-p300-amsterdam-7 ISO 220    4,3mm;    f2,8    1/100sec;    Mod SCENE + Copie Alb Negru Asta e fotografia mea preferata. Agitatia cromatica din fundalul acestui cadru m-a determinat sa aleg modul alb-negru si dupa cateva incercari cu biciclisti sau oameni trecand prin fundal, am ales cadrul acesta in care nu se intampla nimic. Ce imi place la P300 este ca memoreaza ultima functie folosita in modul SCENE, asa ca dupa ce fotografiezi AUTO si alegi SCENE, ajungi imediat la modul preferat, cazul meu fiind alb-negru, si totul doar cu o simpla rotire de buton.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Dupa-amiaza am incercat Heineken Experience, care se desfasura in fosta fabrica de bere. Fabrica nu mai functioneaza in cladirea respectiva, aceasta fiind transformata intre timp intr-un fel de muzeu interactiv, unde am avut ocazia sa aflam istoria acestei afaceri de familie, sa vedem cazanele in care se facea berea dar si sa degustam produsul finit, pe care noi din pacate n-am putut sa-l degustam prea mult, din cauza gaturilor noastre inflamate. In final am putut sa ne odihnim dupa atata nedegustare pe niste fotolii-sezlong foarte confortabile si sa privim, cine avea rabdare, toate reclamele facute de Heineken de-a lungul existentei lor, toti asezati intr-o pozitie identica, de parca eram la clonat. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup14-10 GRUP #14    ISO 400    4,3mm;    f1,8    1/13sec;    Mod A Lumina slaba in fotografie inseamna sanse mari sa iti iasa fotografiile miscate. Cand nu imi doream asta, am reglat camera pe diafragma f1,8 si pe fotografie in rafala si am tras 2-3 cadre, ulterior, dupa ce m-am asezat pe fotoliul de langa Delia, sa aleg fotografia cea mai clara, monitorul de 3 inci aratandu-mi foarte dragut pe cine sa aleg. O alta functie folositoare, cand vizualizezi imaginile, daca rotesti butonul de W si T (wide si tele) catre T aparatul iti mareste fotografia in modul 100%, util pentru verificarea claritatii.

Stiam ca in zona se afla o piata, Albert Cuypmarkt, cu tot felul de branzeturi, salamuri, legume, fructe, asa ca am fost sa vedem cum e, dar probabil ca trebuia sa mergem dimineata, pentru ca la ora la care am fost noi nu mai era nimic, se strangeau pana si tarabele. nikon-coolpix-p300-amsterdam-12 ISO 160    4,3mm;    f3,2    1/160sec;    Mod Auto E bine sa ai o camera care se descurca foarte bine in modul Auto, asta mai ales cand esti lenes sau nu mai ai energie, asa cum eram noi dupa o zi in care ne-am plimbat prin ploaie si vant.

Dar pe aceeasi strada am descoperit un restaurant senzational la care ne-am si oprit sa mancam, Bazar, un restaurant oriental, foarte mare, decorat cu foarte mult mozaic colorat, cu multe luminite, candelabre de diverse forme si culori, ce mai, parea ca am pasit in povestile celor 1001 de nopti. Mancarea arata si ea la fel de fantezista ca si decorul, asezata pe niste farfurii de ceramica colorate fiecare in alt stil. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup15-10 GRUP #15    ISO 400    4,3mm;    f1,8    1/10sec;    Mod SCENE + Portret Sunt placut surprins sa vad ca si in modul portret camera a captat fidel culorile din locul acesta si intensitatile luminoase. Initial am crezut ca va trebui sa reglez eu cu ajutorul butonului pentru editarea creativa, dar nu a fost cazul. Cursorul pentru editarea creativa, adica corectii de iluminare, saturatie sau tonalitatii de culoare ofera un plus de valoare camerei, asta pentru cine stie si doreste sa le foloseasca, o poate face rapid si eficient. Functia este disponibila in modurile P, A, S si ofera corectii de nuanta, intensitate si luminozitate. In modul M lipseste luminozitatea, iar in modul Auto ai control doar asupra luminozitatii. Modul culinar are iar o chestie interesanta, iti da voie sa reglezi tonalitatea de culoare pana sa obtii nuantele dorite. Am folosit de 2 sau 3 ori functia asta, recunosc ca din lipsa de lumina (in majoritatea restaurantelor unde am mancat atmosfera era mai mult de clar-obscur) am folosit blitzul de la mobil pe modul continuu ca sa aduc o sursa in plus de lumina. Gasiti un exemplu in grupaj de fotografii de aici.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Dupa ce ne-am ghiftuit peste masura, ne-am gandit sa ramanem in domeniul fictiunii, asa ca am fost la cinema, sa vedem un film. In ultimele zile starea noastra de sanatate, a amandorura, se cam inrautatise, probabil ajutati si de vremea vijelioasa cu care ne confruntasem, asa ca ajunsesem sa tusim amandoi cam de 200 de ori pe zi. Asa ca, atunci cand, tot cautand un cinematograf, ni s-a ivit in fata ochilor o cladire mare cu o fatada desprinsa parca dintr-un decor Disney, pe care scria mare Theater Tuschinki, am zis, gata, asta e, ne e predestinat. Din nefericire, am ales o drama linistita, in loc de un film de actiune, asa ca am cam perturbat jocul actoricesc cu tusea noastra. nikon-coolpix-p300-amsterdam-13 ISO 280    4,3mm;    f1,8    1/30sec;    Mod A Delia e undeva la coada de bilete, eu fotografiind acest cadru mai mult ca sa exemplificam textul jurnalului. nikon-coolpix-p300-amsterdam-18 ISO 160    4,3mm;    f1,8    2sec;    Mod Peisaj de noapte Am avut la mine un trepied Velbon P-Max, foarte dragut si foate mic, foarte usor si cu picioarele retractabile pana la niste dimensiuni minuscule comparabil cu alte trepiede, numai ca in acea seara l-am uitat in camera de hotel asa ca m-am folosit de parapet pentru cele 2 secunde de expunere. P300 reuseste intr-un mod stralucit sa se descurce cu timpi de expunere lungi, imaginea este curata si naturala nefiind nevoie de corectii suplimentare.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Vineri

In sfarsit, am reusit sa ajungem la De Oude Kerk, cea mai veche biserica din Amsterdam. A fost construita in secolul XIII sau XIV, nu se stie exact, iar apoi extinsa in mai multe etape. Biserica a fost inchinata Sfantului Nicolas, patronul marinarilor si, lucru foarte curios, mai tarziu si al brutarilor. Spre sfarsitul Evului Mediu, biserica servea drept foaier al orasului, aici isi gaseau adapost cersetorii, asa cum stau in zilele noastre prin metrouri sau gari. De asemenea, tot in interiorul bisericii, barcagii isi insirau lucrurile de vanzare, iar pescarii isi reparau plasele si le intindeau la uscat. Piesele de teatru se puneau in scena in biserica si culmea, vitele se tineau tot aici. Curand insa, protestantii, care luasera in stapanire puterea de la catolici, au schimbat destinatia bisericii, curatand-o si redecorand-o. Au fost plasate doua orgi, una dintre ele fiind faimoasa Vater-Muller. Printre mormintele din biserica, 2500 in total, se afla si cel al sotiei lui Rembrandt si cel al unuia dintre fondatorii orasului New York. Astazi De Oude Kerk este un centru de activitati culturale in inima orasului vechi. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup16-1 GRUP #16    ISO 400    4,3mm;    f1,8    1/13sec;    Mod A Am cautat un unghi diferit in care sa surprind orga bisericii, in asa fel incat in primele clipe sa nu realizezi despre ce este vorba, dar am vrut sa pastrez senzatia de spatiu si am folosit o diafragma mica obtinand un camp de profunzime redus, aflat in jurul statuietelor.

Iesind din aceasta veche biserica, am descoperit, chiar in spatele ei, o mica statuie cu o domnita purtandu-si mandra nurii si nu mica ne-a fost mirarea sa descoperim ca avea si un nume, Belle, si era inchinata prostituatelor din intreaga lume. Ca sa vezi! De asemenea, pe acelasi trotuar am mai descoperit o bizarerie, o parte dintr-un mulaj de bust femeiesc cu o mana pe el. N-am prea inteles ce cauta acolo pe jos. nikon-coolpix-p300-amsterdam-14 ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/160;    Mod SCENE + Copie Alb Negru Un alt cadru care se preteaza la alb-negru, datorat in principal reflectiilor materialului metalic. Cat priveste bateria, la o folosire medie a ecranului am avut si 500 de cadre cu camera, ceea ce nu e rau, dar e bine sa ai o baterie de rezerva cum am avut eu. Imi aduc aminte ca incepuse sa ploua si chiar la cadrul asta a trebuit sa inlocuiesc bateria...

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Am plecat apoi spre Central Station sa vedem cea mai mare parcare de biciclete din Amsterdam, care are 2500 de locuri. A fost construita in 2001, pe apa, in urma unei renovari din zona. A fost gandita ca o constructie temporara ce urma sa fie inchisa in 2004, dar exista in continuare. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup17-2 GRUP #17    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/250sec;    Mod SCENE + Efecte Speciale + Monocrom Contrast Ridicat Am folosit modul contrast ridicat alb-negru ca sa evidentiez seile albe ale bicicletelor si sa pun accentul pe singura persoana din cadru. Ne-am plimbat ceva timp pana sa gasesc acest loc de fotografiat, loc in care am avut senzatia ca era cel mai potrivit pentru a pune in valoare toate aceste biciclete.

Datorita vremii nefavorabile am amanat pentru dupa-amiaza croaziera cu barca pe care ne-o propusesem si am fost la doua muzee importante din Amsterdam, Rijksmuseum si Van Gogh Museum. Din pacate n-am avut voie sa facem poze, dar a meritat incursiunea. Rijksmuseum gazduieste cele mai bune piese din colectia Epocii de Aur olandeze, argintarie, ceramica Delft si bineinteles tablourile unor celebrii pictori olandezi, Rembrandt, Vermeer, Jan Steen. In Van Gogh Museum se afla cea mai mare colectie a operelor lui Van Gogh din lume, dar si opere ale lui Picasso. Cele doua muzee se aflau la mica distanta unul de celalalt, despartite de piata muzeelor, Museumplein, si de literele emblematice ale orasului. nikon-coolpix-p300-amsterdam-15 ISO 160    4,3mm;    f4    1/1000;    +1 expunere;    Mod A Ce imi mai place la COOLPIX P300 este ca poti in clipa in care fotografiezi in modul A sau S sa compensezi luminozitatea, sa reglezi intensitatea cromatica sau sa modifici nuanta de culoare - toate astea direct actionate de un buton simbolizat cu +/_. E important mai ales cand vrei sa ai control asupra camerei - in cazul de fata am supraexpus cu o treapta, asta din cauza norilor grei. Cand lucrezi in modul Auto, poti sa faci reglari doar de luminozitate.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Spre dupa-amiaza vremea s-a mai imbunatatit, chiar a iesit si soarele un pic, asa ca am facut o croaziera cu barca pe canale. N-am prea vazut mare lucru, vazusem mult mai multe in zilele anterioare cand ratacisem pe jos printre toate canalele. Pentru cine n-are insa energia sau motivatia noastra, o plimbare pe canale poate fi un lucru placut. Pentru mine a fost un prilej de a motai un pic. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup18-2 GRUP #18    ISO 160    4,3mm;    f4    1/1000sec;    Mod Auto Croaziera dupa mine a fost un esec fotografic, mai ales ca nu imi place sa fotografiez in spatele unui geam de plastic zgariat.

Ne-am plimbat in continuare pe strazi si am ajuns din nou in Piata Dam, unde l-am surprins pe Serban in actiune folosind aparatul pentru a fotografia un grup de fete iesite seara in oras, pe biciclete, bineinteles. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup22-2 GRUP #22    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/100sec;    Mod A Am stat ceva timp pana sa imi gasesc locul optim sa le fotografiez pe aceste tinere pline de energie. Ceea ce mi-a placut si mi-a dat avant a fost ca m-au ignorat complet. Am pus camera pe automat de teama ca nu voi avea timp sa umblu la reglaje, o sa gasiti in grupaj modul in care m-am pozitionat fata de subiect inclusiv un filmulet tot cu acelasi subiect - sa nu ma intrebati de traducere

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

nikon-coolpix-p300-amsterdam-16 ISO 160    8,1mm;    f2,8    1/60;    Mod Peisaj cu o singura declansare Am vrut sa vad cum se descurca P300 cromatic in modul peisaj si am fost multumit, saturatie cit sa nu denatureze realitatea. Spre seara am fost la barul/restaurant Heffer, unde se stransesera multi tineri sa bea o bere, majoritatea stateau afara, nu si noi, care am intrat repede inauntru la caldura, mai ales ca nici nu puteam sa bem bere. Din pacate, in nici unul din restaurantele in care am fost n-am putut sa incercam berea locala, dar am auzit ca e buna, in schimb in toate am putut sa incercam vinul casei, despre care pot sa spun sigur ca e groaznic, mai ales intr-un restaurant tibetan in care ni l-a servit dintr-o sticla de 2 litri. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup19-2 GRUP #19    ISO 280    4,3mm;    f1,8    1/30sec;    Mod A Putina lumina, ca mai in toate localurile in care am intrat, asa ca iar ne intoarcem la f1,8.

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona

Sambata

Sambata dimineata. Ne-am uitat pe geam. Uau! In sfarsit o zi frumoasa! nikon-coolpix-p300-amsterdam-19 ISO 160    4,3mm;    f4    1/1600;    Mod AUTO Prima zi de soare serios - am vrut sa vad cum se descurca P300 la diferente de tonalitati, sus lumina puternica, jos umbra din plin. Rezultatul este mai mult decat satisfacator.

Atunci e vremea sa mergem la parcul de flori Keukenhof, cel mai mare parc de flori din lume, aflat la 40 km de Amsterdam. Bine, noi am fi mers oricum, pentru ca era ultima zi si ne propusesem sa ajungem acolo in orice conditii, dar ne-am bucurat ca am avut si o zi frumoasa sa facem asta. Este deschis doar 2 luni pe an si are peste 7 milioane de bulbi plantati de mana si 4,5 milioane de lalele in 100 de variatii. Din pacate nu inflorisera toate florile, asa ca nu am putut sa le admiram in toata splendoarea lor, dar oricum am vazut cateva ceva. De exemplu, am vazut o sera de orhidee impresionante prin dimensiuni si culori, de la orhidee micute ca niste zambile, pana la orhidee de zece ori mai mari, iar culorile treceau de la alb, prin mai multe nuante de roz si mov, pana la mov-gri si mov-albastru. De asemenea, am vazut si o parada de costume traditionale. Oameni de toate varstele, chiar si un bebelus, erau imbracati din cap pana in picioare in costume, inclusiv in saboti, iar una dintre doamne explica semnificatia fiecarui costum. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup20-1 GRUP #20    ISO 160    4,3mm;    f2,8    1/1250sec;    Mod Auto Delia a fost impresionata de orhidee, eu unul am fost dezamagit ca multe din flori nu erau inca inflorite asa ca oportunitatile de fotografiat milioanele de flori au scazut vertiginos dupa ce am trecut de portile parcului. Am aflat de la un binevoitor ca ar fi trebuit sa fi venit pe 16 aprilie cand e parada florilor.

Ultima noastra experienta in acest oras minunat a fost si cea mai antrenanta. Ne-am intors in oras, am inchiriat biciclete si apoi dupa ce am reusit sa ne integram in trafic, unii mai usor, altii, adica eu, mai greu, am facut o escapada in Vondelpark, unde erau mai multi oameni decat fire de iarba, majoritatea intinsi pe iarba, cu biciclete aruncate care incotro, unii citind, altii jucand fotbal in pantaloni scurti, probabil pentru ei era vara deja, altii facand chiar gratar, altii colindand aleile pe biciclete, ca si noi. Vremea era intr-adevar superba, chiar si mie mi s-a parut foarte cald, chiar daca nu eram chiar in pantaloni scurti si sandale. Acest parc este cel mai popular parc din Amsterdam, cu 10 milioane de vizitatori anual. El a fost creat in 1865 de cateva persoane instarite, care au cumparat mai multe hectare de pamant si apa, ca sa aiba un parc pentru plimbare si calarie. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup21-1 GRUP #21    ISO 160    4,3mm;    f3,5    1/1250sec;    Mod Auto Mii de oameni in parc, o placere pentru fotografia de strada, nu cred ca am vazut in viata mea atatia oameni intr-un parc. Am facut cateva filme in timp ce ne plimbam cu bicicleta, ar fi fost mai frumos sa fi mers mai rapid cu bicicleta si sa maresc dinamica inregistrarii dar mi-a fost teama sa nu scap camera...

Prima pagina nikonisti.ro
Sunt ghid de calatorie | Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona



La final o selectie de biciclete si biciclisti din Amsterdam. nikon-coolpix-p300-amsterdam-grup23-12 GRUP #23    ISO 800    4,3mm;    f1,8    1/8sec;    Mod A miscata intentionat
delia mestecaneanu
Textier: Delia Mestecaneanu
Mulţumim partenerilor acestui episod: KLM si I amsterdam.

klm KLM este cea mai veche companie aeriana din lume care opereaza inca sub numele original. Inca de la începuturile ei, KLM a avut o orientare internationala. Punctul forte il reprezinta reteaua mondiala construita impreuna cu partenerii sai, creând legaturi aeriene intre Olanda si cele mai importante regiuni economice din lume. Pasagerii KLM pot efectua transferuri rapide si usoare la Amsterdam Schiphol, votat de mai multe ori ca fiind cel mai bun aeroport european. Intre Bucuresti si Amsterdam, KLM opereaza trei zboruri zilnice cu avioanele proprii si un al patrulea in cooperare cu TAROM.

I amsterdam

'I amsterdam' a fost creat ca motto al orasului pentru a promova si imbunatati imaginea orasului Amsterdam la nivel international. Un singur concept care exprima profilul Amsterdam: un oras renascut prin creativitate, inovatie si spirit comercial. I amsterdam arata mandria nationala, increderea si dedicarea olandezilor. I amsterdam sprijina alegerea orasului Amsterdam ca destinatie turistica preferata".

Despre fotograf

Cunoscut atat pentru proiectele culturale pe care le imortalizeaza, cat si pentru proiectele de fotografie comerciala, Serban Mestecaneanu este un fotograf complex, care s-a impus prin abordarile inedite ale subiectelor si printr-un stil deosebit. Este, de asemenea, organizatorul primului Salon de Fotografie autohton, care a ajuns in acest an la a doua editie.

Gasiti si alte fotografii ale lui Serban pe www.meste.ro sau blog meste.wordpress.com





SUNT ghid de calatorie Romania : Oltenia | Ardealul partea 1 | Ardealul partea 2 | Maramures | Dobrogea | Moldova | Banat si Crisana | Bucuresti | Harghita si Covasna
SUNT ghid de calatorie Europa : Zurich | Istanbul | Venetia | Amsterdam | Paris | Barcelona | Londra | Atena | Dubrovnik | Praga | Lisabona | Viena
top