Forumul comunitatii utilizatorilor Nikon din Romania
Radu_Grozescu scrie: M-a durut in suflet cand am vazut aici, repetata, "informatia" ca nu trage NEF
Dan Pop scrie:Imi permit sa nu fiu de acord. Ca fotograf demn de un D700, nu e nevoie sa tii in mina nici unul din cele doua aparate pentru a face o alegere in deplina cunostinta de cauza. Este suficient sa consulti specificatiile si prezentarile lor de pe un site ca dpreview.com pentru a decide care e mai potrivit ca aparat de backup.
clony scrie:Dan Pop scrie:Imi permit sa nu fiu de acord. Ca fotograf demn de un D700, nu e nevoie sa tii in mina nici unul din cele doua aparate pentru a face o alegere in deplina cunostinta de cauza. Este suficient sa consulti specificatiile si prezentarile lor de pe un site ca dpreview.com pentru a decide care e mai potrivit ca aparat de backup.
Multumesc pentru efortul dvs. de a oferi un raspuns dilemei amicului meu. Din pacate ati cazut si dvs. in plasa ispitei de a clasifica oamenii si nu un amarat de aparat foto, dupa cum cerea subiectul.
clony scrie:Fiecare e demn de ceea ce-i permite buzunarul.
clony scrie:Sa inteleg ca daca eu nu o sa ma joc cu atata aparatura ca dl.Grozescu, nu o sa citesc atatea despre "what's new" in domeniu, nu o sa stiu a folosi toate optiunile unei camere si nu o sa fac niciodata fotografiile dansului, chestia asta nu ma face demn de un D700?
clony scrie:Wow! Cred ca ar da faliment Skin in cazul asta.
clony scrie:Eu am 47. Amicul meu are vreo 6 ani in plus.
clony scrie:A facut scoala pe cand abia ne scuturasem de sloganele cu "Stalin si poporul rus, libertate ne-au adus!" Chiar daca foloseste un PC pentru multe lucruri de baza, nu este familiar cu limba engleza, un lucru mai greu de inteles pentru unii in ziua de azi.
clony scrie:De aceea nu cauta singur "review"-uri pe net. In plus, omul era interesat nu atat de lista seaca de date tehnice, ci de acel "feeling" pe care il ai cand tii in mana un aparat sau altul.
clony scrie:Cu alte cuvinte, il interesa impresia unui impatimit al fotografiei, asa cum este si el, chiar daca nu e profi si nici suficient demn de D700 care s-a jucat nemijlocit cu camerele respective si are niste impresii personale, dincolo de review-urile de pe net care sunt scrise de oameni care probabil au si ei o doza de subiectivism si de interes.
clony scrie:La urma urmei tema era ce camera e mai potrivita de backup...
clony scrie:Cand ma gandesc la o camera de backup ma gandesc in primul rand la camera care sa ma salveze dintr-o situatie neprevazuta, cand camera de baza devine inutilizabila.
clony scrie:De asemenea cand ma gandesc la o camera de backup ma gandesc la o camera care eventual sa aiba cateva caracteristici in plus fata de camera de baza - daca tot o car dupa mine macar sa isi vadeasca meritele in anumite situatii.
clony scrie:In fine, cand ma gandesc la o camera de backup ma gandesc la o camera care sa-mi simplifice munca, pe care sa pot tine un obiectiv complementar cu cel de pe camera principala, sa schimb camerele intre ele cand nu am timp sa schimb obiectivele (sau cand nu este nevoie neaparat sa fac asta).
clony scrie:In fine, camera de backup mai poate fi camera operata de un asistent care trage cadre independent de mine, in situatii in care fac poze de maxima importanta si vreau sa fiu sigur ca am de unde alege.
clony scrie:Aici era esenta intrebarii... care din cele doua se preteaza mai bine pentru acest job, alaturi de Her Majesty Queen D700?
clony scrie:Daca posesorul este suficient de "demn" sa aibe o camera principala D700 eu pot fi suficient de sigur ca are cateva obiective AF-S pe care sa le utilizeze pe o camera care nu are "in-body focus motor" fara de probleme, ce ziceti?
clony scrie:S-ar putea totusi sa compenseze cu ecranul rabatabil de care era incantat Cosmin, chiar daca nu multi par impresionati de el. De cate ori nu ati facut poze in vreo imbulzeala, ridicand camera deasupra capului, sperand ca veti incadra ce trebuie? Sau daca vrei sa iei o imagine de jos, fara a te tavali pe pamant? Ca sa nu mai vorbesc de macro, de care s-a aminitit deja... Eu zic ca acest ecran rabatabil nu este un moft si intuiesc ca in cativa ani multe camerele "profi" vor avea aceasta facilitate.
Dan Pop scrie:E un forum liber, nimeni nu e constrins sa raspunda strict intrebarii puse si imi mentin pozitia. Si eu am D700, nici eu n-am lucrat cu D5000 sau D90, aparatul meu de backup este un D300, care este, de departe, cel mai bun backup pentru D700 (cu infime diferente, aceleasi butoane in aceleasi locuri, acelasi ecran, aceleasi meniuri, aceeasi priza in mina). Dar, daca as avea de ales intre D5000 si D90 l-as alege pe ultimul din motivele deja descrise in mesajul anterior.
Dan Pop scrie:Sa intelegeti ca daca aveti nevoie de ajutorul altora pentru a alege intre D5000 si D90 nu sinteti demn de un D700.
Dan Pop scrie:Intrucit si eu mi-am facut studiile in aceeasi perioada, stiu perfect de bine ca numai cine n-a vrut n-a invatat limba engleza. Si nu ma refer aici la acea unica ora pe saptamina pe care o faceam in liceu...
Dan Pop scrie:Ati devenit de-a dreptul inconsecvent: impresiile personale sint ceva pozitiv la nikonistii de pe forum si, in acelasi timp, ceva negativ la cei care scriu review-urile de pe net.
Dan Pop scrie:Mult mai importante decit caracteristicile in plus sint similaritatile in utilizare intre cele doua aparate. Degeaba are backup-ul nu stiu ce chestii in plus, daca modul de operare e atit de diferit incit trebuie sa pierd secunde sau chiar minute pretioase ca sa-mi amintesc cum schimb parametrii de la Auto ISO, cum trec de la AFC la AFS sau cum fac un balans de alb custom. La urma urmei, il car dupa mine, in primul rind ca sa-mi pot continua treaba in eventualitatea nefericita ca am ramas fara aparatul principal, nu de dragul cine stie caror gadgeturi. (...)
Dan Pop scrie:Presupun ca, la nevoie, un AF-S 70-200/2.8 ar putea substitui un AF-D 85/1.8, dar parca n-as cara dupa mine ditamai obiectivul doar pentru ca backup-ul nu are motor de focalizare...
clony scrie:Dan Pop scrie:Presupun ca, la nevoie, un AF-S 70-200/2.8 ar putea substitui un AF-D 85/1.8, dar parca n-as cara dupa mine ditamai obiectivul doar pentru ca backup-ul nu are motor de focalizare...
Si ca sa nu ma opresc din a cita din clasici (asta e o gluma nevinovata... rog sa o luati ca atare), adica tot din dl.Grozescu, tot dumnealui pe situl propriu mai spune: "Una din variantele acestui zoom profesional este nelipsita din trusa oricarui fotoreporter sau fotograf de eveniment serios." Se refera, ati ghicit, tocmai la 70-200/2.8. Cum va cred un fotograf serios, mie chiar nu-mi vine a crede ca lasati acasa 70-200/2.8 la un eveniment unde carati un D300 drept backup, pentru a utiliza favoritul 85/1.8... Eu chiar o iau drept gluma treaba asta. Sau un argument neinspirat.
Dan Pop scrie:Inainte de a cita, e bine sa cititi cu atentie textul citat, ca sa nu va faceti de ris. Domnul Grozescu nu scrie "fotograf", ci "fotograf de eveniment". Sesizati diferenta? Si nici eu n-am pomenit nicaieri ca as lua 85-ul la fotografie de eveniment. Cu voia sau fara voia dvs, cu stirea sau fara stirea dvs, exista si alte tipuri de fotografie, iar la unele dintre ele 85-ul este mult mai adecvat decit 70-200.
Cu riscul de a domoli o discuţie inflăcărată, hai să rămânem pe topic.
clony scrie:Dan Pop scrie:Inainte de a cita, e bine sa cititi cu atentie textul citat, ca sa nu va faceti de ris. Domnul Grozescu nu scrie "fotograf", ci "fotograf de eveniment". Sesizati diferenta? Si nici eu n-am pomenit nicaieri ca as lua 85-ul la fotografie de eveniment. Cu voia sau fara voia dvs, cu stirea sau fara stirea dvs, exista si alte tipuri de fotografie, iar la unele dintre ele 85-ul este mult mai adecvat decit 70-200.
Scapati din nou din vedere subiectul de care discutam... camera de backup! Cand ai nevoie maxima de asa ceva? La fotografia de eveniment domnule! Fie nunta, fie simpozion, fie lansare de produs, fie prezentare de moda, fie altceva unic, irepetabil... cand nu poti risca sa ramai fara aparat.
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori