02 august 2017

Drumetie pe banda albastra cu Red Bull Romaniacs - de Cristian Bisca

Red Bull Romaniacs a devenit de mult timp provocarea suprema pentru fanii si practicantii de enduro. Anul acesta, intre 25 si 29 iulie, Sibiul a fost timp de 5 zile capitala mondiala a hard-enduro-ului. Mai mult decat atat, editia din 2017 a celui mai dificil raliu hard-enduro din lume a inclus una dintre cele mai dure zile din istoria acestui sport. Cristian Bisca a asteptat cu nerabdare aceasta editie, o ocazie perfecta pentru o noua poveste spusa cu aparatul sau de fotografiat, un Nikon D810 alaturi de obiectivele NIKKOR AF-S 24mm f/1.4G si NIKKOR AF-S 85mm f/1.4G:

Inainte cu ceva timp simteam nevoia de adrenalina, mers pe munte si facut fotografii. Anul acesta, 2017, la Red Bull Romaniacs le-am putut face pe toate, dar si mai mult de atat.

Am pregatit aparatul pentru o noua poveste. Speram fara ploaie, dar oricum am facut eu niste improvizatii de huse de protectie. Au fost cat de cat utile, desi mai mult ma incurcam in ele.

La Prolog a fost antrenamentul. Eu eram pe asfalt, trotuar si priveam oarecum amuzat riderii cum se chinuiau printre busteni si pietre. Nu m-am amuzat mult, pentru ca a si venit ploaia. Dar prefer sa nu-mi mai amintesc. Mai bine sa ne uitam la poze…

Prima zi

A fost abia inceputul. Eram intr-o zona foarte cunoscuta, coborarea pe Calugarul, cu bicicleta, cu 50 km/h, pe lumina. De data asta eram undeva prin vale, intuneric, noroi si pustiu. M-am amuzat eu la Prolog de rideri, dar acum era randul meu sa ma urc pe bolovani alunecosi si prin noroi. Am tot urcat pe vale. Pana am dat de lumina. Dar cu gandul ca aveam cale grea de intoarcere. La un moment dat am cazut pe mana dreapta in noroi. Totusi eram stresat ca nu pot pune mana pe aparat sa fac poza. Nu-mi era mie de noroi. :))

Aceasta a fost prima locatie de fotografiat. A doua a fost in zona Sadu. Pff... fain tare, peisaj frumos, traseu pietros, cu praf si lemne uscate. Doua suri parasite. O pasune si o padure frumoasa de mesteceni. Atat mi-a fost… am fost plin de bucurie. Cu stomacul gol si uscat. Dar bine ca a venit ploaia, ca nu mai coboram de acolo!

Ziua a 2-a

Zona Greblesti, jud. Valcea. Panorama. Cuvinte nu am, doar fotografii.

Putin inainte de finish a fost un cosmar pentru rideri. Un tunel lung, plin cu apa si namol. Greu de iesit din el. Apoi pe langa capite de fan, o mica saritura si un finish racoros cu o doza de Red Bull.

Ziua a 3-a

Startul de dimineata a fost dat de cafeaua cea de toate zilele somnoroase. Am avut cale ferata, urcare grea pe rampa, pod deasupra, tunel, muncitori la ocol… Am urcat si-n tractor. Toate bune, fara evenimente neplacute. Doar cate un rider se mai pierdea pe traseu printre capitele de fan… In rest, mult Red Bull. Si inspiratie...

A doua parte a zilei a fost o drumetie pentru mine. Putin cu 4×4. Apoi pe jos pe poteci si prin padure. Ma ascundeam de soarele arzator. Si incercam sa nu ma intalnesc cu vreun urs. Aveam o panorama faina tare si aici in zona Calinesti. Aici chiar ca am avut probleme cu praful. Dar improvizatia a tinut pasul de minune. L-am legat cu banda albastra si pe el. Un Nikon D810 si obiective fixe NIKKOR AF-S 24mm f/1.4G si NIKKOR AF-S 85mm f/1.4G. Atat. Nu credeam ca o sa pot face sport cu asa ceva. Dar mi-am gasit repede perspectiva.

Ziua a 4-a

Ultima zi. Cu un rasarit ametitor...

... Si cu un final de Red Bull Romaniacs spectaculos. La inaltime si aproape la fel de ametitor. Am rezistat si eu, si aparatura. Cu nopti aproape nedormite. Cu memoria plina. Un hard aproape stricat. Vroiam o pauza. Dar totusi imi era dor de banda albastra. De zumzaitul motoarelor. De marea de nori. De adrenalina cu care m-am hranit atatea zile. Ne vedem la anul. Cu bine.

Mai multe povesti cititi pe blogul lui Cristian Bisca, Aparatul cu povesti

nikkor, sibiu, fotografii, 85mm, nikon, red bull romaniacs, d810, cristian bisca, 24mm

Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

Articole similare |
Articole recente
Fotograful Robert Dumitru a dorit sa celebreze Ziua Nationala printr-un articol dedicat unei sedinte foto in care a surprins frumusetea portului popular romanesc autentic:    Parca sedinta aceasta foto a asteptat inceputul...
citeste tot
Prima parte a calatoriei Teodorei Maftei in Belgia o gasiti aici: Explorand Belgia: Antwerp, orasul diamantelor.   "Take me there! Take me to Bruges!"  Nu stiu de unde pana unde, dar asta auzeam eu obsesiv in minte cu mult inainte...
Mircea Bezergheanu, Ambasador Nikon in Romania, a testat timp de cateva luni aparatul foto DX, Nikon D7200, lansat in primavara acestui an, punandu-l la incercare in situatii foarte diverse. Haideti sa aflam care au fost testele facute, sa...
In ultimii ani arsenalul meu foto a crescut, si implicit, dorinta de a avea toate obiectivele la indemana atunci cand plecam in vacanta. Greutatea si volumul aparaturii nu au fost o problema atata timp cat ma deplasam cu masina, dar in cazul...
citeste tot
10 zile, 9 nopti, 4 orase, 2 obiective foto, un Nikon DF, cateva peripetii, multa ciocolata si multe beri, o vacanta nepretuita. Astea sunt tag-urile pentru o expeditie belgiana in plina vara, la adapost de canicula si lumea dezlantuita din...
Calatoria lui Vlad Eftenie in Laponia continua. Vlad Eftenie este fotograf, arhitect si profesor la Universitatea de Arhitectura Ion Mincu si ne invita sa urmarim partea a doua a jurnalului sau de calatorie in Laponia. De aceasta data,...
Jurnalul de calatorie al lui Bogdan Comanescu in Vietnam continua cu partea a II-a: Nordul Vietnamului, satele de munte. Partea I a calatoriei o puteti citi aici.       25 iulie, Drumul spre Sa Pa   Neincrezator in...
citeste tot
13 iulie 2015 – Pregatiri pentru Vietnam   Despre calatoria pe care am sa o incep in nici 2 zile…   Au ajuns si cartile despre Vietnam (bine, deja de ceva vreme), un cadou frumos de ziua mea de la Gina :). A ajuns si...
Membrul NPS Mircea Bezergheanu va invita in perioada 24-26 octombrie la workshop-ul foto de la Sf. Ana pentru a afla cum sa obtineti fotografii bune de peisaj si portret in conditii nefavorabile de lumina. In plus, veti avea ocazia sa testati Nikon...
Am avut ocazia sa ies la o tura foto insotit de Nikon 28-300 (multumita Nikonisti.ro care au fost foarte deschisi si receptivi la sugestia mea de a mi-l imprumuta pentru un test pe teren).   Numele intreg este: AF-S NIKKOR 28-300mm...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.