18 februarie 2016

Aventura pe Ocean - cu Gina Buliga si Bogdan Comanescu

Va invitam din nou la o calatorie fascinanta cu Gina Buliga - Ambasador Nikon si Bogdan Comanescu. De data aceasta, calatoria are loc cu un catamaran pe Marea Andaman, printre insulele din Thailanda si Malaezia. Va lasam sa aflati chiar de la ei povestea calatoriei:

...Si am fost in plina Aventura pe Ocean! Si la propriu si la figurat! Cum nimic nu e intamplator, visam sa ajung in Thailanda si lucrurile s-au legat cumva astfel ca am ajuns impreuna cu Bogdan Comanescu si cu inca doi fotografi in acest loc minunat, printr-un proiect foarte fain si drag mie acum, Aventura pe Ocean. In acest proiect am ajuns datorita lui Sorin Onisor care ne-a recomandat ca si fotografi. Si in felul acesta am cunoscut oameni minunati – un capitan de catamaran extraordinar, Razvan Negoita, sotia lui, Gabriela, si ajutorul capitanului, un myanmarez funny Too – Our Pri.

A fost un proiect sustinut cu aparatura Nikon: de data acesta am avut cu mine aparatele foto Nikon D4 si Nikon D4S si mai multe obiective.

In drumul nostru spre Aventura pe Ocean...

Explorand insula Koh Lipe - in cautarea satului. Nikon D4 si NIKKOR AF-S 58mm f/1.4G

Capitanul nostru

Skipper-ul nostru drag la plecarea din marina Phuket-ului, pe 19 octombrie 2015.
Nikon D4 si Nikon D4 si NIKKOR AF-S 24mm f/1.4G ED

Ajutorul de nadejde a lui Razvan, Pri. Pe mare spre insula Phi-Phi, veselie dupa o mica furtuna de “bun venit la bord”.

Nikon D4 si NIKKOR AF-S 24mm f/1.4G ED

Si acum sa incepem sa povestim cate putin din aventura noastra! Am plecat spre Thailanda, am ajuns la aeroport cu gandul ca va fi extraordinar, dar vom avea cateva escale de parcurs, lungi si interesante! Si anume: Bucuresti – Roma – Colombo – Kuala Lumpur – Phuket Thailanda. Multe escale, dar cum imi place mie sa spun, fiecare calatorie cu peripetiile ei! Daca nu ar exista asta, ar fi plictisitor, parerea mea. Ca sa trecem mai departe, am avut un zbor de 50 de ore si am ajuns bine in Phuket.

Dimineata inainte de plecare spre insula Phi-Phi. 20 octombrie 2015

Nikon D4 si NIKKOR AF-S 20mm f/1.8G ED

Am inceput sa ne pregatim de expeditia noastra pe Marea Andaman, prin multe insule din Thailanda si Malaezia. Stiam ca va fi o aventura adevarata. Catamaranul cu care am calatorit se numeste Mojo si este minunat, construit de capitanul Razvan Negoita. Este magnific cand vezi atata pasiune si daruire in jurul tau!

De mic m-am visat pe mare, inca de pe cand citeam “Revolta pe Atlantic” de Jack London sau urmaream filmul “Toate panzele sus”. Pe o perioada de cateva zile am mai iesit pe mare, cu perscarii, dar nu am mai fost in nicio “aventura pe ocean”. Sigur ca “Mojo” nu este cat o corabie, nu are un echipaj la fel de mare ca o corabie si lumea s-a mai schimbat din secolul al XIX-lea. Acum Mojo are prize USB si prize de 220V peste tot (apropo, asta nu este in dotarea standard a catamaranelor, Mojo este extra dodat).

Chiar si asa, nu m-am lasat impiedicat sa ma imaginez in pielea unui matelot, inchipuidu-mi ca pe langa echipajul format din capitanul Razvan si ajutorul sau Too, noi, adica fotografii, facem parte din echipaj.

Asa cum spuneam, ca un bun matelot si pasionat de “how is it made”, am inceput din primele zile sa ma interesez cam cum functioneaza “carmuitul” unui catamaran. Cine stie, poate o sa-mi iau un al doilea job!

Dsitractie pe Mojo
Nikon D4 si NIKKOR AF-S 20mm f/1.8G ED

Eu zic ca aceasta este una din cele mai mari bucurii in momentul in care pleci la drum – faptul ca intalnesti oameni minunati, ca traiesti momente minunate,  iar noi avem posibilitatea sa le dam mai departe prin fotografiile noastre.

Prima destinatie, prima oprire a fost insula PHI PHI. www.aventurapeocean.ro

Insula Phi-Phi, 20 octombrie 2015
Nikon D4 si NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

Un rasarit morocanos, la fel ca noi in acea dimineata, cand am realizat ce insemna sa te restrictionezi la apa. Pe vas robinetele nu sunt racordate la un sistem inepuizabil de apa, ai niste rezervoare care trebuie sa ajunga pe perioada unei calatorii si trebuie consumate cumpatat, un exercitiu bun pentru cei mai multi dintre noi. Asa descoperi ce important ajunge sa fie ceva ce nici nu bagi in seama in viata de zi cu zi.

Nikon AW1. Prima baie calda... Bucurie minunata chiar daca afara era o vreme morocanoasa. Calda, dar cu soarele ascuns.

Furtuna pe catamaran! Prima experienta ce ne-a taiat rasuflarea, nu de frica sau groaza, ci de un sentiment amalgamat, compus din adrenalina, bucuria de a fi acolo si contemplatie fata de dezlantuirea naturii! Toate simturile erau “pe receptie”. Sunetele marii un pic infuriata si ale stropilor ce loveau fuselajul catamaranului se armonizau intr-o atmosfera parca muta, care, cateodata si dintr-o data, erau spulberate de tunete anuntate de fulgere si urmate de vibratii. Incet, incet, a inceput si ploaia care, nefiind rece, nu ne deranja.

Dupa experienta din Vietnam, unde am testat limitele impermeabilitatii aparaturii (sper ca dupa aceasta fraza Mihai si Nikon sa-mi mai incredinteze aparatura) batand de multe ori prin ploi satele o luna de zile in sezonul cam cel mai ploios cu un D4 la gat si patru obiective, 20mm, 58mm, 85mm si 70-200mm. Am locuit chiar si in podul caselor cand ploua cu galeata afara si era o umezeala nesuferita peste tot. Pot spune ca nu mi-am facut griji pentru aparatura. Sa nu credeti ca nu am grija de aparatura, dar o folosesc :). La laptopuri am stat un pic mai slabut, unul dintre laptopurile noastre fiind infofolit intr-un saculet de orez pentru mai multe zile din cauza virusului periculos al aparaturii: umezeala.

Noaptea pe catamaran, un loc si o experienta de neuitat pentru noi. E atat de fain sa stii sa te adaptezi in ce locuri ajungi si sa nu uitam niciodata de bucuria calatoriei! Am trecut prin furtuna, dar ma linisteam numaidecat in momentul in care ma uitam la Bogdan si era calm sau ma uitam la capitanul nostru si era foarte relaxat, asta insemna ca totul este sub control. Am stat doua zile in Insula Phi Phi.

Noaptea, am avut parte de spectacol pe mal. De pe catamaran, inainte de somn, ajungeam pe insula. Mojo ramanea ancorat, iar noi plecam pe mal cu dinghy in fiecare seara la plimbare, la cafea, la masa, la dus. Incercam sa fim cat mai atenti cu apa, sa putem convietui foarte bine, facand dus la tarm de cate ori aveam ocazia, pentru a nu consuma rezerva de apa de pe vas. Totul se invata atunci cand respecti locul in care esti. E adevarat ca in momentul in care ne intorceam noaptea pe catamaran cu dinghy, cu dusul nostru cu tot, ne umpleam de apa sarata. Dar nu mai conta nimic in momentul in care vantul si aerul curat te invaluiau ca intr-o poveste! Si chiar asa, a fost o poveste minunata!

seara in Phi Phi este un spectacol la fiecare secunda…

Nikon D4 si NIKKOR AF-S 20mm f/1.8G ED

Dupa Phi Phi a urmat Koh Mook, Koh Kadran, Lanta. De fiecare data cand ajungeam pe uscat ne cam clatinam. Bine, ne-am clatinat si cand ne-am intors acasa, dar era asa o ameteala plina de bucurie! Au urmat alte insule, alte plaje in Thai Thai – locuri foarte frumoase, peisaje foarte frumoase. Ne placea sa vedem apa cristalina, plaje salbatice, dar ne doream foarte tare sa ajungem sa cunoastem localnici, sa vedem sate, fie in Thailanda, fie in Malaezia.

Curiozitatea “vietii autohtone” fiindu-mi in sange, in momnetul in care “debarcam” pe o insula, plecam in cautarea habitatului rural de pe acea insula. In cele mai multe insule acest loc “privat” al localnicilor se afla in centrul insulei sau in partea opusa plajelor turistice. In Koh Mook am gasit in sfarsit satul de localnici unde ne-am plimbat jumatate de zi si am cunoscut oameni faini.

Linistea satului din insula Koh Mook
Nikon D4 si NIKKOR Af-S 20mm f/1.8G ED

Undeva deasupra satului Koh Mook, Nikon D4 si fisheye f/2.8

Prin satul insulei Koh Mook, Nikon D4 si NIKKOR AF-S 58mm f/1.4G

Iusana si Iusani. Koh Mook

Pe-nserate, stradutele satului din Koh Mook au prins miros de fum, in majoritatea pridvoarelor femeile faceau focul in niste galeti anume pregatite pentru cina. Am intrat si noi in doua dintre gospodarii pentru a impartasi momentul cu ele.

Satul din insula Koh Mook, 24 octombrie 2015. Nikon D4 si NIKKOR AF-S 20mm f/1.8G ED

Acasa la Jit, Yah si Mild. 24 octombrie 2015, satul din insula Koh Mook, Thailanda
Nikon D4 si 50mm f/1.4G

Jit, pregatind cina. 24 octombrie 2015, insula Koh Mook
Nikon D4 si 50 mm/1.4G

Nikon D4 si 58mm f/1.4G. Prin gospodaria lui Tho din satul insulei Koh Mook, l-am surprins ascutind tarusii unui tarc pentru gaste.

Comunicarea nu a fost cea mai usoara in partea rurala din insulele Thailandei, oamenii locului nefiind prea “vorbareti” in limba lui Shakespeare. Ne-am folosit de tot arsenalul – gestica, agende cu desene, google translate si multe zambete – pentru a intra in vorba cu oamenii si pentru a afla cate-un crampei din viata lor.

In apropierea satului din insula Ko Muk, Nikon D4 si NIKKOR AF-S 20mm f/1.8G ED

Thailanda are plaje extraordinare, iar Razvan, capitanul nostru, a stiut sa ne duca la ele exact in momentul in care aveam cea mai mare nevoie din punct de vedere fotografic: plaje fara oameni, plaje salbatice, plaje de vis, plaje doar pentru noi, insule doar pentru noi.

Maya Bay – un loc de vis. Si am ajuns acolo cand nu erau oameni – toti au zis wow! <3

Am ajuns in Insula Lanta unde am avut pana parte de rasarituri si apusuri foarte faine – un loc foarte linistit si musai de vizitat.

Ajunsi in insula Lanta. 22 octombrie 2015. Nikon D4 si NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-Ed VR + extender 2x

In Koh Lipe am cunoscut copii din nou…

Beautiful Lanka

Nikon D4S, NIKKOR Af-S 58mm f/1.4G

Din Lanta am plecat spre Maleazia, am stat si acolo trei zile, am calatorit si pe apa si pe uscat. Am stat in Lankawi si am plecat intr-o aventura de o zi pe uscat cu o motoreta in cautare de localnici si de locuri faine. Capitanul a ramas pe plaja la masaj continuu de relaxare. :)

A fost o zi plina de peripetii, de soare, varani, frig, cald, ploaie torentiala pe motor, noapte. Si faptul ca am mers cu motoreta pe ploaie torentiala impreuna cu Bogdan! Minunata zi!!!!!

din aventura noastra de o zi prin Malaezia cu motoreta…

Din aventura noastra de o zi prin Malaezia cu motoreta…

Un moment de pauza. Ne-am adapostit intr-o baraca in asteptarea transportului pana la vas, si anume dinghy-ul, barca din dotare a vasului.

Inainte sa povestim despre Koh Lipe, care este una dintre cele mai frumoase plaje din lume, vreau sa ma mai opresc asupra unei plaje din Koh Mook, Emerald Beach. Este la fel o plaja foarte retrasa, daca stii cand sa te duci, si capitanul nostru ne-a dus inainte de high tide, tocmai pentru a putea intra la ea, trecerea facandu-se printr-o pestera extraordinara. Cand iesi din pestera, dai peste acest colt de rai facut parca anume pentru doi. Am ramas impresionata de acest loc minunat, am fost de doua ori acolo, la un moment dat chiar a plouat, ne-am jucat cu Razvan si Gabi, le-am facut cateva cadre. E un loc minunat de mers acolo, ca intr-o plimbare in luna de miere iar Razvan cu Gabi chiar se casatorisera cu putin timp inainte.

Emerald Beach

Un alt loc cu plaje turcoaz este Koh Kadran:

In aceasta insula am mers si cu barcuta, cu canoe. A fost wow, am facut underwater, ne-am ars de la soare, dar a meritat!

Canoele... da! Eh, cu canoele ne-am propus noi sa survolam insula intreaga. Aratandu-ne indiferenti de soare si ritmul marii – flux-reflux –, ne-am inarmat cu aparatele rezistente la apa (sunt ele D4 si D4S foarte rezistente, dar sa nu intreci totusi masura riscand sa le botezi in apa) Nikon AW100 si Nikon AW1 si am plecat cu avant ploscaind cu padelele in apa clara ca la robinet.

Dupa instructajul de riguare in ale vaslitului, cateva zig-zaguri si un “surub” al caiacului, am reusit sa avem chiar randament. ”Totul sta in sincronizare!” incercam eu sa ma fac inteles Ginei. Toata distractia a tinut ceva vreme, pana cand am observat ca incepem sa gadilam coralii cu caiacul iar din apa se iveau varfuri mici ce desenau un labirint imaginar, adica traseul ce trebuia urmat. Cu toata mandria noastra de canotori, a trebuit la un moment dat sa ne dam jos din caiac si sa-l taram dupa noi pana la mal si de acolo de-a lungul falezei pana la punctul de unde plecasem.

Koh Lipe, una din cele mai frumoase insule din Thailanda. Pe mine m-a cucerit si cu siguranta ne vom intoarce acolo. Am ramas impresionati de bucuria localnicilor, de liniste... Este un loc cu o energie minunata, totul parca este intr-o armonie perfecta.

Asa cum am visat ca voi ajunge in Thailanda, uite ca am ajuns. La fel stiu cu siguranta ca ma voi intoarce aici si cu siguranta voi mai merge cu Mojo, este o experienta de neuitat! Si acum ma trec fiori cand ma gandesc ce aventura am trait acolo!

Koh Lipe

Koh Lipe, Thailanda
Nikon D4, NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

"Debarcare din Koh Lipe". 29 octombrie 2015. Nikon D4 si NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

Cu Din la o tigara. Satul din insula Koh Lipe, Thailnda
Nikon D4 si NIKKOR Af-S 58mm f/1.4G

Ultima zi pe Mojo a fost inca o aventura, ca asa e fain, nu mergi sa stai pe plaje insorite in liniste, e mai frumos sa traiesti in aventura! Am avut o alta furtuna puternica, acum ne aducem aminte cu mare drag ce frumos a fost, ce echipa minunata am format! E  magic!

Aproape de Malaezia, la apus. Nikon D4 si NIKKOR AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR

Dupa un apus extraordinar a venit si furtuna.

Cam asa s-a intamplat pe Mojo. Ar fi multe de povestit dar mai bine va lasam sa va bucurati in continuare de cadre surprinse de noi in diverse locuri salbatice, locuri de vis, locuri de neuitat...

Imbratisati-va visele! Boo si Gina

nikkor, calatorie, fotografii, obiective, asia, thailanda, bogdan comanescu, gina buliga, ambasador nikon, aventura pe ocean, malaesia, razvan negoita, gabriela, phi phi, koh mook, koh kadran, lanta

Adauga comentariu
Numele afisat langa comentariile dvs.
Nu este afisat public.
Daca aveti un site web, link catre el aici.

Optiuni alerte e-mail
Nu exista comentarii publicate. Fii primul care adauga un comentariu!

Articole similare |
Articole recente
Fotograful Dorin Balanescu a avut ocazia sa testeze recent aparatul foto DSLR FX cu ecran rabatabil, Nikon D750. Va invitam sa cititi din articolul urmator ce impresie i-a lasat acest aparat foto si sa vedeti fotografiile facute.   Fotografiile...
citeste tot
Cadoul Ginei Buliga – ambasador Nikon in Romania – pentru noi toti de Sarbatori este o invitatie la ea acasa, intr-un loc plin de magie si povesti pe care le creaza impreuna cu fetitele ei, Alexa si Maria, cele doua buburuze ale...
Intors recent din Zanzibar, Dragos Stoica, membru NPS, ne-a incantat cu fotografiile sale pline de culoare, caldura si fascinatia unui loc indepartat si a unei culturi diferite. Va invitam sa vedeti cateva fotografii si sa aflati de la Dragos...
Prima parte a calatoriei Teodorei Maftei in Belgia o gasiti aici: Explorand Belgia: Antwerp, orasul diamantelor.   "Take me there! Take me to Bruges!"  Nu stiu de unde pana unde, dar asta auzeam eu obsesiv in minte cu mult inainte...
citeste tot
Gina Buliga este fotograf profesionist, Ambasador Nikon in Romania. O persoana vesela, de o energie debordanta si contagioasa, o adevarata placere sa o intalnesti! Fotografiile sale au o magie a lor si iti raman pentru totdeauna lipite de...
Mircea Bezergheanu, Ambasador Nikon in Romania, a testat timp de cateva luni aparatul foto DX, Nikon D7200, lansat in primavara acestui an, punandu-l la incercare in situatii foarte diverse. Haideti sa aflam care au fost testele facute, sa...
10 zile, 9 nopti, 4 orase, 2 obiective foto, un Nikon DF, cateva peripetii, multa ciocolata si multe beri, o vacanta nepretuita. Astea sunt tag-urile pentru o expeditie belgiana in plina vara, la adapost de canicula si lumea dezlantuita din...
citeste tot
Jurnalul de calatorie al lui Bogdan Comanescu in Vietnam continua cu partea a II-a: Nordul Vietnamului, satele de munte. Partea I a calatoriei o puteti citi aici.       25 iulie, Drumul spre Sa Pa   Neincrezator in...
13 iulie 2015 – Pregatiri pentru Vietnam   Despre calatoria pe care am sa o incep in nici 2 zile…   Au ajuns si cartile despre Vietnam (bine, deja de ceva vreme), un cadou frumos de ziua mea de la Gina :). A ajuns si...
Asa cum poate ati observat, forumul nikonisti.ro are de curand o noua sub-arie, si anume Fotografii realizate cu obiective Nikkor, care isi propune sa fie o baza de date cu imagini realizate cu diferitele obiective de la Nikon. Astfel, fotografii...
citeste tot

© Nikonisti.ro 2008-2024. Toate drepturile apartin Nikon in colaborare cu Skin.

JavaScript este dezactivat.

Aceasta aplicatie necesita JavaScript pentru a functiona corespunzator. Browser-ul dumneavoastra nu suporta JavaScript sau scripturile sunt blocate.

Pentru a vedea daca browser-ul dumneavoastra suporta JavaScript, sau pentru a permite rularea scripturilor, cititi ghidul online al browser-ului dumneavoastra.

Actualizare browser

Folosesti un browser vechi ce te va impiedica sa vezi siteurile moderne,inclusiv noua noastra versiune.

Pentru a beneficia de toate facilitatile oferite te rugam instaleaza-ti un browser modern,ai mai jos alternative gratuite.

Instalarea va dura cateva secunde.